"התעשיות המסורתיות הן מנוע הצמיחה של ישראל"

כך טען ישראל מימון, מזכיר הממשלה, בפני תעשיינים צעירים. מימון קרא לתעשיינים הצעירים להיות "חוצפנים" "להבקיע קירות" ולהגיע ללשכת שר האוצר ושר התמ"ת ולהיפגש אתם


00:00 ,04.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

כך טען ישראל מימון, מזכיר הממשלה, בפני תעשיינים צעירים. מימון קרא לתעשיינים הצעירים להיות "חוצפנים" "להבקיע קירות" ולהגיע ללשכת שר האוצר ושר התמ"ת ולהיפגש אתם
 
התעשיות המסורתיות הן מנוע הצמיחה של ישראל, מבחינת היצוא, התרומה לצמיחה, התרומה למשק ולמועסקים. התעשייה המסורתית היתה, תהיה ותמיד יהיה  לה מקום חשוב. כך אמר ישראל מימון, מזכיר הממשלה בהופיעו בפני עשרות תעשיינים צעירים, חברי פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים בראשותו של אריק גרבלסקי, מבעלי מפעל שיש ירושלים.
 
התעשיינים הצעירים נפגשו עם מזכיר הממשלה במסגרת "מועדון ארוחת בוקר" בבית התעשייה בתל-אביב.
 
מימון קרא לתעשיינים הצעירים להיות "חוצפנים" "להבקיע קירות" ולהגיע ללשכת שר האוצר ושר התמ"ת ולהיפגש אתם. לדבריו, הצלחות באות מחוצפנים עם כוח, עוצמה והחלטיות. 
 
עוד אמר כי התאחדות התעשיינים הינו הגוף שיודע לעבוד מול הממשלה ויודע להיות הלובי הטוב ביותר מול הכנסת ומקבלי ההחלטות.
 
מזכיר הממשלה גילה, כי בקרוב ימצה את ימיו בשירות הציבורי וכי אין בכוונתו לעבור לפוליטיקה אלא דווקא לשוק הפרטי.
 
עוד אמר, ישנן מדינות מתונות מוסלמיות שישראל מדברת איתן "כל הזמן". מדובר במדינות סוניות התומכות בקו שתכליתו לבודד את החמאס שכן הן מבינות שיש רצון של איראן (שהיא מדינה שיעית) להשתלט על הציבוריות הערבית.
 
בהתייחסו להסכם מכה אמר מימון, כי למרות שההסכם לא הביא את מה שישראל ייחלה לו, הרי אם ממשלת החמאס תקבל בצורה ברורה, לא בעטיפות, את שלושת תנאי הקוורטט (הכרה בישראל, הכרה בהסכמים שחתמה הרשות הפלשתינאית, והתנערות מהטרור), אין שום סיבה שלא נשב איתם למשא ומתן, שכן זה לא יהיה החמאס אותו אנו מכירים כיום.
 
מימון הוסיף, כי בשטח בעזה המצב בכי רע, ישנן הברחות ממצרים לעזה, הברחות של חומרי נפץ, הברחות של ידע, של טרור, המשך בניית מנהרות. החמאס צובר כוח ומתכונן לימים שיבואו.
 
מימון ציין, כי למרות הסכם מכה, ישראל לא שוברת את הכלים עם אבו מאזן, נמשיך להידבר איתו, נעשה בידול בין הפלשתינאים המתונים לבין הקיצונים. עדיף להיות בתוך התהליך מאשר להיות בעימות.
 
בהתייחסו לגבול הצפוני אמר מזכיר הממשלה, כי היכולת של חיזבאללה כיום לפעול כפי שפעלה לפני מלחמת לבנון השניה, ירדה בצורה משמעותית ביותר.