התעשיות הבטחוניות מספקות את צרכי צה"ל

למרות שחלק מהמפעלים הביטחוניים מושבתים באופן חלקי / מלא בשל המלחמה, התעשיות הביטחוניות בישראל מצליחות לספק את כל הצרכים המיוחדים של צה"ל וכוחות הביטחון - עשרות מפעלים נדרשו עד היום לספק לצה"ל אמצעי לחימה וחלקי חילוף בהיקף של כ-200 - 400 מליון שקל


00:00 ,25.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות שחלק מהמפעלים הביטחוניים מושבתים באופן חלקי / מלא בשל המלחמה, התעשיות הביטחוניות בישראל מצליחות לספק את כל הצרכים המיוחדים של צה"ל וכוחות הביטחון - עשרות מפעלים נדרשו עד היום לספק לצה"ל אמצעי לחימה וחלקי חילוף בהיקף של כ-200 - 400 מליון שקל.
 
למרות שבשל המלחמה בצפון חלק מהמפעלים הביטחוניים מושבתים באופן חלקי או מלא - התעשיות הביטחוניות בישראל מצליחות לספק את כל הצרכים המיוחדים של צה"ל ומערכת הביטחון, הנובעים מהמצב החדש. כך מסרה התאחדות התעשיינים.
 
התאחדות התעשיינים ציינה, כי עשרות מפעלים נדרשו מאז פרוץ המלחמה בצפון לספק לצה"ל אמצעי לחימה וחלקי חילוף בהיקף של כ-200 - 400 מליון שקל.
 
כך למשל, מפעל אורדן ומפעל "הדייקן" נתבקשו לספק לצה"ל חלקי חילוף לרק"מ (רכב קרבי משוריין); מפעל אל-אופ התבקש לספק למערכת הביטחון מערכות תצפית; מפעל שנפ ומפעל וולקן נדרשו לספק בדחיפות מצברים לרק"מ תובלתי; מפעל אלביט נדרש לספק מערכות שליטה ובקרה.
 
חברת רפאל יחד עם מפעל "התכוף" נדרשו לספק לצה"ל רכבים מיוחדים; מפעלי התעשייה הצבאית נדרשו להגביר את קצב היצור של תחמושת קלה וכבדה; מפעל אלתא ומפעלי התעשייה האווירית נתבקשו לספק לצה"ל מערכות מוטסות; חברת ארמז וחברת אלטל נתבקשו לספק לצה"ל סימולטורים לאימון כוחות ח"ר.
 
"תפן יציקות", "עגם מעלות" וסימ"ת מקרית-שמונה נתבקשו לספק לצה"ל מערכות שיסייעו ללחימה, וחברת מר נתבקשה לספק מערכות לצה"ל בתחום התקשורת.
 
התאחדות התעשיינים מציינת, כי הדרישה של צה"ל היא לבצע את העבודה מיידית כדי לענות על צרכי הצבא, והמפעלים אכן עמדו בכך.
 
התאחדות התעשיינים הדגישה, כי שוב הוכח כי קווי היצור בתעשייה הביטחונית מאפשרים לצה"ל להסתמך באופן תמידי על המקורות הישראליים לאספקת חלפים ואמצעים חיוניים, כאשר התעשיות הביטחוניות משמשות למעשה כעוגן לצה"ל וכמקור ראשי למתן פתרונות טכנולוגיים הנדרשים בשדה הקרב.
 
התעשייה הביטחונית בישראל מקיפה כ-350 מפעלים גדולים וקטנים, מרביתם בפריפריה, בהם מועסקים כ-70 אלף עובדים; יצוא התעשייה הביטחונית מגיע ליותר מ-4 מיליארד דולרים לשנה.