התעניינות גבוהה בויזטק, קרן המו"פ החדשה ויקטוריה-ישראל

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי בתמ"ת: "הפניות הרבות מעידות על הפוטנציאל הרב בשת"פ עם התעשייה והידע בויקטוריה". הקרן תפעל למשך 3 שנים בתקציב משותף של 6 מיליון דולר


00:00 ,25.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי בתמ"ת: "הפניות הרבות  מעידות על הפוטנציאל הרב בשת"פ עם התעשייה והידע בויקטוריה". הקרן תפעל למשך 3 שנים בתקציב משותף של 6 מיליון דולר
 
לאור התעניינות הרבה בשיתוף הפעולה במו"פ בין חברות מישראל וממדינת ויקטוריה החליט המדען הראשי  במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, בתיאום עם עמיתו מויקטוריה, להאריך את המועד האחרון להגשת בקשות משותפות לפרוייקטים לסוף חודש פברואר 2006.
 
ויזטק היא יוזמה משותפת של המדען הראשי של משרד התמ"ת ושר החדשנות והטכנולוגיה במדינת ויקטוריה.
 
ד"ר אלי אופר מוסר כי ההשקה של קרן ויזטק נערכה במלבורן בויקטוריה בדצמבר האחרון, ומיד לאחריה פורסם הקול הקורא בשתי המדינות. הוסכם כי תקופת פעילות הקרן הינה שלוש שנים בתקציב משותף של 6 מיליון דולר, כלומר, 2 מיליון דולר לשנה. הקרן תתמוך במענקים לפרוייקטים בתקציב שלא יעלה על 500,000 דולר לפרויקט.
 
ד"ר אלי אופר מציין כי "הפניות הרבות  מעידות על הפוטנציאל הרב בשת"פ עם התעשייה והידע בויקטוריה  ועל הערך המוסף והתשואה הגלומות בשת"פ במו"פ למדינות בשני הצדדים".
 
חיה מילר, סמנכ"ל מתימו"פ,  מוסרת כי ויזטק תתמקד במיזמי טכנולוגיה בתחומי מדעי החיים, מכשור רפואי וטכנולוגיות סביבה. מדינת ויקטוריה נבחרה להיות המדינה הראשונה באוסטרליה לשיתוף פעולה במו"פ מהיותה מובילה בחדשנות טכנולוגית בתעשייה ובמכוני החקר בעלי המוניטין.
 
יצוין כי ויזטקהיא אחת מהתוכניות הבינ"ל שנוספו בשנה האחרונה לתוכניות המדען הראשי, בהם הסכמים חדשים במסגרת תוכנית לשת"פ עם תאגידים בינלאומיים, הצטרפות מדינת ישראל למנהלת "גלילאו" האירופית, הסכם שת"פ עם הודו ומדינת מרילנד בארה"ב. מתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח, הוא הזרוע של לשכת המדען ליישום האפקטיבי של ההסכמים.