התמ"ת: כמחצית מתעשיית המים בישראל צפויה להציג צמיחה במכירות

כך מעריך מנהל תוכנית המים הלאומית במשרד התמ"ת, וזאת על אף המשבר העולמי. היקף תעשיית המים בישראל נאמד בשנת 2008 בהיקף של 1.4 מיליארד דולר


00:00 ,16.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

כך מעריך מנהל תוכנית המים הלאומית במשרד התמ"ת, וזאת על אף המשבר העולמי. היקף תעשיית המים בישראל נאמד בשנת 2008 בהיקף של 1.4 מיליארד דולר
 
כמחצית מתעשיית המים הישראלית תציג בשנת 2009 צמיחה במכירות למרות המשבר העולמי, כך מעריך עודד דיסטל, מנהל תוכנית המים הלאומית Israel Newtech במשרד התמ"ת.
 
לדבריו, הירידה הכלל עולמית בביקושים תעיב על תעשיית המים הישראלית כמו על כל ענפי הכלכלה, אולם יש מגמה מנוגדת וחזקה של גידול בביקוש לפתרונות להגדלת יצור המים וייעול השימוש בהם שתאזן את התמונה ותייצר בסופו של דבר צמיחה בחלק מהחברות.
 
האירוע המרכזי השנה בתחום תעשיית המים הישראלית יהיה תערוכת המים, האנרגיה ואיכות הסביבה "וואטק 2009" שתיערך בחודש נובמבר במרכז הירידים. לצד התערוכה יערך כנס בינלאומי בסימן כלכלה ברת קיימא, שיעסוק בהתמודדות עם בעיות המים והאנרגיה בעולם ופיתוח כלכלי תוך שמירה על משאבי כדור הארץ לטובת הדורות הבאים. בתעשיית המים רואים בתערוכה במה מרכזית לחשיפת החידושים הטכנולוגיים בפני מקבלי ההחלטות בתחום המים ברחבי העולם.
 
היקף תעשיית המים בישראל נאמד בשנת 2008 בהיקף של 1.4 מיליארד דולר. להערכת דיסטל, כמחצית מהתעשייה צפויה להגדיל את מכירותיה השנה. מדובר בעיקר בחברות  שמציגות טכנולוגיות לא יקרות שיכולות להביא לחיסכון משמעותי במים, הפחתת הפחת והגברת ניצול מי השפכים ומי הקולחין. הביקוש למוצרים אלו הולך וגובר גם בתקופה של מיתון עולמי בשל החיסכון שגלום בהם.
 
תוכנית המים הלאומית בהובלת משרד התמ"ת צפויה השנה להעמיד מענקים בסכום של 30-40 מיליון שקל, שימנפו השקעות בהיקף רחב בהרבה לסיוע ליצוא תעשיית המים הישראלית.
 
בתערוכה הבינלאומית "וואטק 2009" צפויות לבקר 150 משלחות של שרים, מנהלי חברות ואנשי עסקים ויציגו בה למעלה מ-200 מציגים מהארץ ומהעולם.