התמ"ת: הוגדל התקציב לעידוד היצוא

התקציב לעידוד היצוא יוכפל והוא יעמוד מדי שנה על יותר מ-100 מיליון שקל. לתקציב בארבע השנים הקרובות התווספו כ-150 מיליון שקל


00:00 ,30.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

התקציב לעידוד היצוא יוכפל והוא יעמוד מדי שנה על יותר מ-100 מיליון שקל. לתקציב בארבע השנים הקרובות התווספו כ-150 מיליון שקל
 
השר בן אליעזר התארח אתמול בכנס מכון היצוא בנושא "2010 לקראת מפנה בכלכלה העולמית" וציין כי בזכות פעילות מאומצת של משרדו סוכם בימים האחרונים על הכפלת התקציב לעידוד היצוא, כך שסך הכל התווספו כ-150 מיליון שקל לתקציב בארבע השנים הקרובות.
 
לדברי בן אליעזר, התקציב הכולל של הפעילות בכל שנה יעמוד על יותר מ-100 מיליון שקל, "הישג אדיר לכל הדעות"
 
בן אליעזר ציין כי "החדשנות והיצירתיות הישראלית הצליחו להחזיק את המשק הישראלי איתן יחסית גם בתקופה זו של משבר כלכלי, ולראיה אותם יצואנים קטנים כגדולים שהצליחו, ובגדול, בעולם. אותו מוח ישראלי יצטרך להשכיל ולנצל את ההזדמנויות שיבואו עם סיום המשבר ואולי אף במהלכו".
 
בן אליעזר הדגיש כי היצוא הוא נשמת אפו של המשק הישראלי וכי חלקו של הייצוא בתמ"ג התדרדר מתחת ל-35% - מספר בלתי נתפס שמאחוריו מסתתרים סיפורים אנושיים עצובים של עשרות אלפי משפחות שמפרנסיהן פוטרו.
 
שר התמ"ת אמר כי "אין פתרונות קלים למצב שער החליפין", וציין כי בחצי השנה האחרונה משרד התמ"ת עשה רבות על מנת להקל על היצואנים ועל העסקים בישראל".