התאחדות חקלאי ישראל מציעה להנהיג מיסוי מדורג על העסקת עובדים זרים בחקלאות

התאחדות חקלאי ישראל גיבשה הצעה להנהגת מיסוי מדורג על העסקת עובדים זרים בחקלאות. בשנה שעברה הטילה הממשלה מס מעסיקים בשיעור קבוע של 8% משכרו של העובד הזר


00:00 ,17.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות חקלאי ישראל גיבשה הצעה להנהגת מיסוי מדורג על העסקת עובדים זרים בחקלאות. בשנה שעברה הטילה הממשלה מס מעסיקים בשיעור קבוע של 8% משכרו של העובד הזר. על פי הצעת ההתאחדות, תקבענה מדרגות מס בשיעור משתנה של 1%-6% בהתאם למספר העובדים שמעסיק החקלאי. ההצעה הוכנה לקראת דיון בועדת הכספים בנושא מיסוי העובדים הזרים.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, אמר שהצעת ההתאחדות למיסוי מדורג היא מאוזנת והגיונית. אין זה הוגן להטיל על חקלאי המעסיק עובדים ספורים אותו שיעור מס כמו על משקים גדולים ומאורגנים.

על פי הצעת ההתאחדות המס על העובד הראשון במשק יהיה אחוז אחד והוא יגדל באחוז נוסף עבור כל עובד עד לעובד השישי. מהעובד השישי ואילך ישאר המס בשיעור קבוע של 6%. בלייר אמר שיש לזכור שמס המעסיקים אינו המס היחיד המוטל על מעסיקי העובדים הזרים. עם חידוש הרשיון מדי שנה נדרש החקלאי לשלם אגרת המעסיקים 1,000 שקל עבור כל עובד ואחת לשנתיים 500 שקל אגרת רישום.

לדברי מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, החקלאות משלמת את מחיר הביקורת הרבה והמוצדקת שיש על העסקת העובדים הבלתי חוקיים במדינת ישראל בניקיון בתים, בשיפוצים, במסעדות ובענפים אחרים. הממשלה מחטיאה לחלוטין את המטרה כשהיא מכבידה את העול על החקלאים. מיסוי העובדים הזרים בחקלאות גורם רק לפגיעה כלכלית בחקלאים, ולא מביא אף עובד ישראלי נוסף לענף.

העובדים הזרים בחקלאות לא החליפו עובדים ישראלים, אלא את העובדים הפלשתינאים שעד לאינתיפאדה השניה עבדו בהמוניהם בישראל. יתכן שבעתיד, כשיכון שלום קבע, ניתן יהיה לחדש את העסקתם בחקלאות ולותר על חלק מהעובדים הזרים, אך בינתיים הנושא אינו רלוונטי ויש לאפשר לנו להעסיק עובדים זרים בלי לעשוק אותנו, אמר בלייר.