התאחדות חקלאי ישראל: החלטת הממשלה על הפחתת העובדים הזרים תגרום נזק לחקלאות

החלטת הממשלה על הפחתת מספר העובדים הזרים בחקלאות ל-26 אלף היא חסרת אחריות ותגרום לנזק לחקלאות, כך אמר מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, המרכז את תחום העובדים בהתאחדות חקלאי ישראל


00:00 ,12.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החלטת הממשלה על הפחתת מספר העובדים הזרים בחקלאות ל-26 אלף היא חסרת אחריות ותגרום לנזק לחקלאות, כך אמר מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, המרכז את תחום העובדים בהתאחדות חקלאי ישראל.

חדד אמר שמכסת העובדים הזרים שנקבע לענפי החקלאות - 28 אלף – אינה גחמה אישית של מישהו, אלא מסתכמת על נתונים מפורטים של צרכי כוח האדם שהוכנו על ידי מדריכי משרד החקלאות. למעשה, הצורך האמיתי על פי נתונים אלו הוא ל-34 אלף עובדים, וכבר היום החקלאים נאלצים להתפשר ולקבל 75% מכמות העובדים שהם זקוקים להם.

חדד ציין שהעובדים הזרים בחקלאות אינם תופסים את מקומם של עובדים ישראלים, אלא יוצרים עבורם מקומות עבודה אחרים. גם בשנים הקשות ביותר כשהמחסור בעובדים היה בשיאו עובדים ישראלים לא נקלטו בחקלאות, מעבר לאלו שכבר עובדים בה. אין מדובר בכסף כי החקלאים מוכנים לשלם בעין יפה לעובד מיומן וטוב, אלא בחוסר התאמה לעבודה הפיסית הקשה בחקלאות.

כשיש מספיק עובדים בחקלאות הם גורמים להעלאת התפוקה החקלאית וכך נוצרים מקומות עבודה לישראלים באריזה, הובלה, שיווק ובמפעלים המיצרים תשומות לחקלאות. אלו אינן ססמאות אלא עובדות, אמר חדד. מחסור בעובדים יוצר תופעות הפוכות של ירידה ביבולים ופליטה של חקלאים שאינם מסוגלים לקיים את המשק בכוחות עצמם אל מחוץ למעגל היצור.

מזכירי ארגוני החקלאים מצפים משר החקלאות, ישראל כ"ץ, שיפעיל את מלוא כוחו והשפעתו בממשלה להחזרת מספר העובדים הזרים בחקלאות לרמתו הקודמת – 28 אלף