התאחדות התעשיינים תסייע לקלוט עובדים עם מוגבלויות מוטוריות ופיזיות

במסגרת הפעילות למען הקהילה, התאחדות התעשיינים תסייע לקלוט עובדים עם מוגבלויות מוטוריות ופיזיות, לעבודה במפעלי התעשייה; בתעשייה מועסקים כיום כ- 2,000 עובדים עם מוגבלויות שונות במאות מפעלים


00:00 ,31.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הפעילות למען הקהילה, התאחדות התעשיינים תסייע לקלוט עובדים עם מוגבלויות מוטוריות ופיזיות, לעבודה במפעלי התעשייה; בתעשייה מועסקים כיום כ- 2,000 עובדים עם מוגבלויות שונות במאות מפעלים.
 
במסגרת הפעילות למען הקהילה, תסייע התאחדות התעשיינים "לבית הגלגלים" - ארגון התנדבותי שעיקר מטרתו שילוב הנכה בקהילה והפיכתו לחבר פעיל ותורם לסביבתו - לקלוט בוגרים עם מוגבלויות מוטוריות ופיזיות לעבודה במפעלי התעשייה. כך מסר, יוסי גטניו, ראש אגף עבודה ומשאבי אנוש בהתאחדות התעשיינים.
 
גטניו ציין, כי מדובר בשלב הראשון בסיוע לכ- 20 עובדים (מעל גיל 18) עם מוגבלויות מוטוריות ופיזיות, שניידותם מתבצעת על כיסא גלגלים או בסיוע קביים. עוד אמר, כי העובדים הללו עברו תוכנית הכשרה מקצועית ואבחונים בידי צוות מקצועי של פסיכולוגים, "בבית הגלגלים".
 
ראש אגף עבודה ומשאבי אנוש בהתאחדות התעשיינים מסר, כי התאחדות התעשיינים תסייע לקלוט עובדים אלו עם המוגבלויות, במפעלי התעשייה בתחומים של עבודות המשרד, מענה קולי, טלמרקטינג, שירות לקוחות, אדמיניסטרציה ועבודות ייצור בסיסיות כמו עבודות הרכבה, חשמל וכיו"ב.
 
גטניו ציין, כי ההשמה של עובדים אלו במפעלי התעשייה תתבצע בליווי של מדריכים מתנדבים מהארגון שהם חונכים המכירים את המועמדים. עוד הוסיף, כי ההסעות למקום העבודה וממנו יהיו באחריות העובד.
 
גטניו ציין, כי כיום מועסקים בתעשייה כ- 2,000 עובדים עם מוגבלויות במאות מפעלים בתעשייה ובמלאכה. בין השאר במפעלי מזון, מתכת, חשמל, עץ, דפוס, אלקטרוניקה, טקסטיל ותרופות. הללו מועסקים כמסגרים, רתכים, עוזרי דפוס, עובדי יצור, עובדי מכבש, מפעילי מכונות, עוזרים במחסן, עוזרים לנגרים, עובדי מזנון, עובדי אריזה, עובדי אחזקה, עובדים כלליים ועוד.