התאחדות התעשיינים: תחזית הצמיחה ב- 2005 עומדת על 4% אך מותנית בתהליך המדיני ובהעברת התקציב

אוהד מראני - יו"ר ועדת כלכלה בהתאחדות התעשיינים, אמר הבוקר במסיבת כתבים שנערכה לרגל יום התעשייה בירושלים, כי תחזית הצמיחה של התאחדות התעשיינים מדברת על כ-4% לשנת 2005, אך זה מותנה בתהליך המדיני, בהעברת התקציב, ובכלכלות המערב


00:00 ,14.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אוהד מראני - יו"ר ועדת כלכלה בהתאחדות התעשיינים, אמר הבוקר במסיבת כתבים שנערכה לרגל יום התעשייה בירושלים, כי תחזית הצמיחה של התאחדות התעשיינים מדברת על כ-4% לשנת 2005, אך זה מותנה בתהליך המדיני, בהעברת התקציב, ובכלכלות המערב.
 
"אם הכל ילך לכוון החיובי לא נופתע אם הצמיחה תהיה גובהה יותר. לעומת  זאת תקלות באותם דברים יכולות להאט את הצמיחה – האיום העיקרי הוא העברת התקציב. אי העברת תקציב תהווה מכשלה להשגת צמיחה מתוכננת".
 
מראני ציין כי הממשלה צריכה להמשיך במדיניות עידוד היציאה לעבודה על ידי יישום מדיניות מעודדת צמיחה שיוצרת מקומות עבודה בדרך הנכונה, השקעה בתשתיות ובמקביל לפעול לעידוד הצמיחה של התעשייה והמגזר העסקי
 
בהתייחס למדיניות הרווחהף הוא אמר כי מדיניות קצבאית צריכה להמשיך בקו שמעודד את אזרחי ישראל לעבור מקצבאות לעבודה. לדבריו, החברה הישראלית הפנימה שזו הדרך הנכונה וזו עדיין הנקודה הכאובה של הכלכלה - לרדת בצורה יותר משמעותית בשיעורי האבטלה.  
 
"יש הרגשת יציבות אבל האבטלה עדיין סביב 10%, היא לא מחולקת באופן שווה בין האזורים השונים בארץ. האתגר של קברניטי הכלכלה הוא ליצור מדיניות מעודדת צמיחה בצורה יותר נמרצת. המשך הישארות באבטלה  גבוהה יגביר גם את המתח החברתי".
 
מראני ציין כי הממשלה צריכה להאיץ את ההפרטה וכי את שנת 2005 ניתן לסמן כשנת גמר ההפרטות המשמעותיות במשק.
 
בהתייחסו לקו שננקט של הפחתת מיסים, הוא ציין כי יש מקום להאיץ את הפחתת המיסים על חברות – מה שיוביל להגדלת הפעילות הכלכלית. "למרות הצעדים שיביאו את מס החברות לרמה די סבירה ב-2007, אנו נמצאים מאחור רוב מדינות המערב שאנו רוצים להדמות אליהם".
 
מראני ציין שלפי התחזיות שבידיו, המנועים העיקריים לצמיחה ימשיכו להיות התעשייה, התוצר העסקי ימשיך לצמוח בלמעלה ב-5% בשנת 2005, יצוא הסחורות צפוי לגדול ב-8% ומעלה תודות להרחבות בתעשייה בישראל ובזכות הצמיחה בכלכלות המערב.
 
לדבריו, יצוא סחורות ללא יהלומים יגדל ב-9% - 10% לפי התחזיות של התאחדות התעשיינים.