התאחדות התעשיינים קוראת לממשלה להפעיל תוכנית חירום לסיוע ליצואנים הקטנים והבינוניים

עלות התוכנית המוצעת: 73 מיליון דולר. בין סעיפי התוכנית: סיוע ל-300 יצואנים קטנים, סיוע בהרחבת הפעילות השיווקית במדינות יעד והקמת קרן למימון הזדמנות יצוא ליצואנים קטנים ובינוניים


00:00 ,18.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

עלות התוכנית המוצעת: 73 מיליון דולר. בין סעיפי התוכנית: סיוע ל-300 יצואנים קטנים, סיוע בהרחבת הפעילות השיווקית במדינות יעד והקמת קרן למימון הזדמנות יצוא ליצואנים קטנים ובינוניים
 
בעקבות התרסקות הדולר קורא נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש לממשלה ולשרי האוצר והתמ"ת להפעיל לאלתר תוכנית חירום לסיוע ליצואנים הקטנים והבינוניים. עלות התוכנית כ-73 מיליון דולר והיא תביא לתוספת יצוא שנתית של כ-1.5 מיליארד  דולר, לתוספת של כ-20 אלף מקומות עבודה, לגידול של כ-0.7% בצמיחה ולצמצום שיעור האבטלה בכ-0.7% מעבר לשיעור המתוכנן.
 
תוכנית החירום של התאחדות התעשיינים כוללת: פעילות לעידוד יצואנים קטנים ובינוניים, סיוע ל"נבחרת" של 300 יצואנים קטנים (מחזור של עד 5 מיליון דולר והיקף יצוא שנתי של עד 2 מיליון דולר כל אחד), במסגרת "חממה", שמשמעותה - ליווי אישי וצמוד בכלי סיוע מותאמים. חברי הקבוצה יקבלו סיוע מימוני בשיעור של 60%-40% מעלויות כלי הסיוע המותאמים ליצואן (עד 60 אלף דולר לשנה) במשך שנתיים. המימון המסייע יינתן לפעילות שיווקית בהיקף של עד 100 אלף דולר לשנה ליצואן הבודד. המטרה היא שקבוצה זו תכפיל את היצוא שלה תוך שנתיים.
 
כ-700 יצואנים קטנים נוספים יקבלו סיוע במימון של כלי סיוע נבחרים עד לשיעור של 50% מהעלויות, עד לתקרה של 10,000 דולר ליצואן לשנה. הסיוע יימשך במשך שנתיים.
 
יצואנים קטנים ומתחילים שלא יכללו בשתי הקבוצות הקודמות יהיו זכאים להירשם למסלול סיוע תשתיתי ולקבל מימון של 25% מהעלות הכוללת סל מוצרים (שיוצע על ידי מכון הייצוא), בתקרה של עד 2,000 דולר לשנה ליצואן למשך שנתיים.
 
הקמת קרן חדירה לשווקים חדשים ליצואנים קטנים ובינוניים בהיקף כספי של 30 מיליון דולר. הקרן תעניק מענקים בהיקף של 30% מתוכנית שיווקית שתוגש לקרן, לצורך פעילות בשווקים בינלאומיים. הקרן תגבה תמלוגים מהגידול ביצוא החברות על בסיס הצלחתן.
 
הקמת קרן למימון הזמנות יצוא ליצואנים קטנים ובינוניים בשיתוף הבנקים או חברות ביטוח אשראי בהיקף של 375 מליון שקל. .
 
פעילות ייחודית לצורך סיוע להרחבת הפעילות השיווקית במדינות יעד ואחרות. הכוונה היא לפתח רשת של סוכני פיתוח עסקי ויועצים מקצועיים מקומיים במדינות שונות שיסייעו ליצואנים. כמו כן מתן תקצוב לפעילויות שיווקיות ייחודיות המכוונות למדינות אלו.