התאחדות התעשיינים קוראת להכניס שינויים בטיוטת הצעת חוק עסקים קטנים ובינוניים

רן גרשפלד למשרד התמ"ת: להכניס שינויים בטיוטת הצעת חוק עסקים קטנים ובינוניים כדי להפכה לאפקטיבית יותר; קורא להקים מועצת עסקים קטנים ובינוניים שתפעל בצמוד לנציב עסקים קטנים ובינוניים; עם זאת - התאחדות התעשיינים תומכת בהחלטת משרד התמ"ת וקוראת לו לפעול לאישור


00:00 ,13.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רן גרשפלד למשרד התמ"ת: להכניס שינויים בטיוטת הצעת חוק עסקים קטנים ובינוניים כדי להפכה לאפקטיבית יותר; קורא להקים מועצת עסקים קטנים ובינוניים שתפעל בצמוד לנציב עסקים קטנים ובינוניים; עם זאת - התאחדות התעשיינים תומכת בהחלטת משרד התמ"ת וקוראת לו לפעול לאישור חוק זה בהקדם.
 
יש להכניס שינויים בטיוטת הצעת חוק עסקים קטנים ובינוניים אותה מגבש בימים אלו משרד התמ"ת, במטרה להגביר את האפקטיביות שלה ולאפשר כלים איכותיים יותר לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים. כך טוען רן גרשפלד, יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל בל טכנולוגיות.
 
עם זאת, טוען גרשפלד, כי התאחדות התעשיינים תומכת ומברכת על החלטת משרד התמ"ת לחוקק החוק לעידוד עסקים קטנים ובינוניים וקוראת לתמ"ת לפעול לאישור חוק זה בהקדם.
 
לדעתו, לחוק מסוג זה חשיבות רבה, הן על מנת לעודד ולייעל את פעילותם של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל והן על מנת למנוע אפליית מגזר עסקי חשוב זה, לעומת מגזרים עסקיים אחרים במשק.
 
גרשפלד מציין, כי לדעת התאחדות התעשיינים יש להקים מועצת עסקים קטנים ובינוניים אשר תפעל בצמוד לנציב עסקים קטנים ובינוניים כמוצע בטיוטת הצעת החוק, ותסייע לו בגיבוש מדיניותו. במועצה יהיה רוב לחברי הארגונים הכלכליים הרלוונטיים ובראשה יעמוד הנציב.
 
כן טוענת התאחדות התעשיינים, כי יש לקבוע שהחלטות נציב הסחר ועסקים קטנים כמוצע בטיוטת הצעת החוק, דורשות התייעצות מראש עם מועצת העסקים הקטנים והבינוניים.
 
כן טוען גרשפלד, כי לדעת התאחדות התעשיינים יש להפוך את  הרשות לעסקים קטנים ובינוניים לחברה  מעורבת, ע"פ הגדרתה בחוק החברות הממשלתיות, ולקבוע כי הנציגים הנוספים בחברה, שאינם נציגי הממשלה, ימונו על-ידי הארגונים הכלכליים.
 
התאחדות התעשיינים סבורה, כי הפיכת הרשות לעסקים קטנים ובינוניים לחברה ממשלתית כמוצע בטיוטת הצעת החוק, תנתק אותה מהשטח בשל מניעת ייצוג הארגונים הכלכליים בה.
 
יצויין, כי בוועד המנהל של  הרשות לעסקים קטנים ובינוניים חברים כיום נציגי הארגונים הכלכליים במשק אשר להם תרומה חשובה לזיהוי הצרכים של המגזר העסקי.
 
גרשפלד טוען, כי קיימת חשיבות רבה למינוי נציב סחר ועסקים קטנים, כמוצע בטיוטת הצעת החוק, אך עם זאת, יש לערוך מספר שינויים ותוספות על מנת לחזק את מעמדו של נציב הסחר. בין השינויים שמציעה התאחדות התעשיינים: לקבוע כי נציב הסחר ועסקים קטנים יהיה כפוף למשרד ראש הממשלה, זאת כדי להגביר את השפעתו על משרדי ממשלה אחרים ולהימנע מכשלים עתידיים שאינם נובעים מסיבות מקצועיות.
 
עוד טוענת התאחדות התעשיינים, כי יש לציין בטיוטת הצעת החוק כי נציב הסחר הינו הגורם אשר קובע מדיניות ואילו הרשות לעסקים קטנים ובינוניים הינה הזרוע המבצעת ומיישמת מדיניות זו.
 
עוד טוענת התאחדות התעשיינים, כי אף שבדברי ההסבר להצעת החוק מצוין כי תוקם ועדת שרים לענייני עסקים קטנים ובינוניים - החלטה זו אינה מקבלת ביטוי בנוסח הצעת החוק ויש לשלבה בהתאם.
 
התאחדות התעשיינים טוענת עוד, כי בשל החשיבות הרבה לעידוד פעילות עסקים קטנים ובינוניים, יש לקבוע תקציב מוגדר לפעילויות פרטניות המיועדות למגזר העסקים הקטנים והבינוניים, בשיעור קבוע מתקציב המדינה.