התאחדות התעשיינים: "צפוייה עליה חריגה במחירי המוצרים מפלסטיק המיוצרים בארץ"

בעקבות התייקרות מחירי חומרי הגלם לתעשיית הפלסטיקה בכ-50% בממוצע, אומר צבי ימיני: בימים הקרובים צפויה עליה חריגה במחירי המוצרים מפלסטיק המיוצרים בארץ - אריזות מזון, בקבוקים, צעצועים, כלי בית, ריהוט, טפטפות, שקיות פלסטיק ועוד


00:00 ,15.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות התייקרות מחירי חומרי הגלם לתעשיית הפלסטיקה בכ-50% בממוצע, אומר צבי ימיני: בימים הקרובים צפויה עליה חריגה במחירי המוצרים מפלסטיק המיוצרים בארץ - אריזות מזון, בקבוקים, צעצועים, כלי בית, ריהוט, טפטפות, שקיות פלסטיק ועוד; מדובר בהתאמת מחירים בלתי נמנעת.

התייקרות מחירי חומרי הגלם לתעשיית הפלסטיקה שמרביתם מיובאים מחו"ל, בשיעור ממוצע של כ-50% בשלושת החודשים האחרונים, מאלצת את יצרני הפלסטיקה להתאים באופן חריג את המחירים.

צבי ימיני, יו"ר איגוד יצרני הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ויו"ר צ.א.ג תעשיות שמסר על כך, ציין כי מדובר בהתייקרות ממחיר ממוצע של 730 דולרים לטון חומר גלם לתעשיית הפלסטיקה לפני 3 חודשים, ל-1,100 דולרים לטון כיום.

הוא ציין, כי הסיבה לעליות מחירים אלו הינה סגירת קווי יצור של חומרי גלם פלסטיים במספר מקומות בעולם, ירידה בהיצע וכן בשל התייקרות הנפט.

כתוצאה מכך, אומר ימיני, צפוייה כבר בימים הקרובים עליית מחירים של מוצרי הפלסטיק המיוצרים בארץ. מדובר בהתייקרות של מוצרי אריזה כמו בקבוקים, אריזות רכות וקשיחות למזון. (שקיות פלסטיק ועוד); מוצרים לחקלאות כמו טפטפות יריעות לחממות; מוצרי צריכה כמו כלי בית מפלסטיק, ריהוט מפלסטיק, צעצועים; מוצרי בניה מפלסטיק צינורות ומוצרים לתעשייה.

ימיני הדגיש, כי מדובר בהתייקרות של חומרי גלם המשמשים את תעשיית הפלסטיקה בישראל כמו: פוליפרופילן, פוליאתילן, פי.אי.טי (P.E.T), פוליקרבונט, פוליסטירן אקרילק ופי.וי.סי.