התאחדות התעשיינים: עשרות אלפי לוחות חשמל לא בטיחותיים מותקנים בבתים משותפים ומסכנות את הציבור

יהודה היימן מגלה: 30% מלוחות החשמל בארץ מיוצרים ע"י מאות "חאפרים" ללא הסמכה של מכון התקנים; התאחדות התעשיינים קוראת למשרד התמ"ת להגביר הפיקוח על יצרנים בלתי מוסמכים


00:00 ,26.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

יהודה היימן מגלה: 30% מלוחות החשמל בארץ מיוצרים ע"י מאות "חאפרים" ללא הסמכה של מכון התקנים; התאחדות התעשיינים קוראת למשרד התמ"ת להגביר הפיקוח על יצרנים בלתי מוסמכים.
 
עשרות אלפי לוחות חשמל לא בטיחותיים מותקנים בבתים משותפים, בבתים פרטיים, במבנים ציבוריים וממשלתיים ובבתי עסק. דבר המהווה סכנה ועלול לגרום להתחשמלות ולשריפות. כך מסר יהודה היימן, מנהל איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים.
 
הוא גילה כי 30% מלוחות החשמל בארץ מיוצרים ע"י מאות "חאפרים" ללא הסמכה של מכון התקנים.
 
התאחדות התעשיינים קוראת למשרד התמ"ת להגביר הפיקוח על יצרנים בלתי מוסמכים כדי למגר תופעה מזיקה זו.
 
היימן הוסיף, כי פורום יצרני לוחות החשמל שהוקם לאחרונה באיגוד המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים, מאגד בתוכו את כל יצרני החשמל שהתחייבו לעבוד לפי תקן - כ-40 במספר. זאת מתוך כ-120 חברות הפועלות בתחום זה. זאת בנוסף לכ-200 קבלני חשמל אשר החלו בשנים האחרונות לייצר לוחות חשמל ללא הסמכה ממכון התקנים.
 
פורום יצרני לוחות החשמל שבאיגוד המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים הוקם במטרה להגביר את מודעות הצרכנים לתופעה זו מחד, ולצמצם ככל הניתן את הנזק לציבור מאידך. כן יפעל הפורום ליצירת שיתוף פעולה הדוק עם יועצי החשמל ומיסוד נוהלי עבודה שיביאו לתכנון יעיל יותר של מערכות החשמל. כן יפעל הפורום ליצירת אחדות במכרזים ממשלתיים בנושא זה.
 
היימן טוען, כי רק לגופים מועטים בקרב המתכננים, היועצים, היצרנים, המפקחים והצרכנים הסופיים – ידע מקיף ומעמיק באשר לתקן.
 
מנהל איגוד המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים מציין, כי היקף המכירות של יצרני לוחות החשמל, שעיקרן לשוק המקומי, מוערך בכ-400 מליוני שקלים לשנה, והוא צפוי לגדול השנה בכ-2%.
 
יצויין, כי פורום יצרני החשמל בהתאחדות התעשיינים בראשותו של דני ויסמן יקיים יום עיון ביום שלישי 28 בדצמבר בנושא התקן לייצור לוחות חשמל והשלכותיו על התעשייה, בהשתתפות סמנכ"ל משרד התשתיות, ולדימיר נמירובסקי, נציגי מכון התקנים וחברת החשמל.