התאחדות התעשיינים: על תעשיות האלקטרוניקה להתארגן לקראת כניסת הדירקטיבות של איכות הסביבה באירופה

אורי הר: מתריע - על מנת להמשיך ולייצא לאירופה - על תעשיות האלקטרוניקה להתארגן לקראת כניסת הדירקטיבות של איכות הסביבה באירופה; מאות מפעלי אלקטרוניקה ישקיעו מיליוני דולרים בציוד חדיש ליישום התקנות


00:00 ,13.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אורי הר: מתריע - על מנת להמשיך ולייצא לאירופה - על תעשיות האלקטרוניקה להתארגן לקראת כניסת הדירקטיבות של איכות הסביבה באירופה; מאות מפעלי אלקטרוניקה ישקיעו מיליוני דולרים בציוד חדיש ליישום התקנות.
 
על מנת להמשיך ולייצא לאירופה, על תעשיות האלקטרוניקה להתארגן לקראת כניסת הדירקטיבות של איכות הסביבה באירופה. כך מתריע אורי הר, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה.
 
הר ציין, כי בימים אלה הופקה חוברת הנחיה ע''י משרד התמ''ת ואגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה שמטרתה להגביר את מודעות היצואנים הישראלים של ציוד אלקטרוני לאירופה ולהנחותם לקראת כניסתם לתוקף של חוקי איכות הסביבה לציוד אלקטרוני.
 
הר מעריך, כי מאות מפעלי אלקטרוניקה ישקיעו מיליוני דולרים בציוד חדיש ליישום התקנות החדשות.
 
שני החוקים, ה- WEEE– העוסק בטיפול בפסולת של ציוד חשמלי ואלקטרוני וה- RoHS– המגביל את השימוש בחומרים מסוכנים בציוד חשמלי ואלקטרוני - יכנסו לתוקף בעוד כשנה ומטרתם להבטיח אי שמוש בחומרים רעילים, כמו עופרת, וכן אילוצים ביצור שיבטיחו יכולת פרוק וסילוק ציוד מתכלה לפי סוגיו.
 
בין השאר, מתברר כי על פי הדירקטיבות החדשות, משטחי ההלחמה חייבים להיות נקיים מעופרת וזה כולל את הפד במעגל המודפס והרכיב. גם חומר הבסיס של המעגלים המודפסים יהיה חייב להשתנות ויצטרכו לעבור לחומרים חדשים שאינם מכילים חומרים פלסטיים. הן בשל הדרישות לבטיחות אש והן בשל העובדה כי טמפרטורת תהליך ההלחמה עם החומרים החדשים, גבוהה ב-40 מעלות צלסיוס מהטמפרטורה של חומרי לחם קונבנציונאליים המכילים עופרת והאסורים לשימוש בתקנות החדשות.
 
הר מסר, שלאחרונה חלה התעוררות בהכנות התעשייה הישראלית וחוברת זו באה להגביר מודעות זו. החוברת נמצאת באתרי האינטרנט של האיגוד ושל משרד התמ''ת וניתנת להורדה ללא כל תשלום.
 
הר מסר, שזו חוברת ראשונית שהתבססה על המידע הקיים היום וחוברת מעודכנת תופק לאחר שמדינות אירופה יגבשו סופית את תקנותיהם בנדון.
 
הר ציין, כי בשנת 2004 הסתכם יצוא האלקטרוניקה ב-10.4 מיליארד דולרים והשנה הוא אמור לגדול להערכתו ב-5%.