התאחדות התעשיינים: נמשך המיתון בתעשייה

בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה ראלית של כ-6.5% ביבוא חומרי גלם לתעשייה וירידה של 5% ביבוא מכונות וציוד


00:00 ,09.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה ראלית של כ-6.5% ביבוא חומרי גלם לתעשייה וירידה של 5% ביבוא מכונות וציוד.

נמשך המיתון בתעשייה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה ראלית של כ-6.5% ביבוא חומרי גלם לתעשייה לעומת ממוצע 2002. והוא הסתכם ב-9.4 מיליארדי דולרים. כך מסרה דפנה אבירם, מנהלת המחלקה למחקר כלכלי ואסטרטגיה בהתאחדות התעשיינים על סמך ניתוח בנושא יבוא סחורות.

אבירם מציינת, כי הירידה ביבוא חומרי הגלם לתעשייה משקפת ירידות ביבוא מרבית חומרי הגלם, למעט גומי ופלסטיקה ומתכות אל-ברזליות. הירידה ביבוא חומרי הגלם לתעשייה מוסברת בעיקרה (65% ממנה) על-ידי ירידה ביבוא חומרי הגלם לתעשיות המכונות והאלקטרוניקה (10%-). 12% נוספים מוסברים ע"י הנסיגה (4%-) ביבוא הכימיקלים.

עוד עולה מניתוח התאחדות התעשיינים, כי יבוא עץ ומוצריו ירד בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-5%; יבוא מוצרי מזון גולמיים ירד בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-4%; יבוא בדים וחוטים ירד ב-3%; ויבוא ברזל ופלדה ירד ב-3% לעומת ממוצע 2002; יבוא חומר גלם לתעשיית הנייר ירד ב-2% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת ממוצע 2002; לעומת זאת, יבוא גומי ופלסטיקה עלה ב-2%; יבוא מתכות אל ברזיליות גדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-7%.

אבירם מציינת, כי בחינת הנתונים בפרוט רבעוני, מצביעה על גידול מתון ביבוא חומרי גלם לתעשייה, ברבע השני והשלישי של השנה (כ- 1% לרבעון).

עוד מציינת אבירם, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה נסיגה של 4.5% בהיקף יבוא המכונות והציוד לעומת ממוצע 2002 והסתכם ב- 3.3 מיליארד דולרים.

בנוסף, מציינת אבירם, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של כ- 7% ביבוא מוצרי הצריכה לעומת ממוצע 2002 והוא הסתכם ב-3.1 מיליארד דולרים. דבר הנגזר בעיקר מהירידה החדה של 11.5% ביבוא מוצרים בני קיימא אשר מסבירה כ-70% מהירידה בסך יבוא מוצרי הצריכה.

יבוא המוצרים לצריכה שוטפת ירד בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-4%.