התאחדות התעשיינים נבחרה ע"י הפורום הכלכלי העולמי - כנס דאבוס, לרכז את סקר מדד התחרות העולמי בישראל

יורם בליזובסקי: התאחדות התעשיינים נבחרה ע"י הפורום הכלכלי העולמי - כנס דאבוס, לרכז את סקר מדד התחרות העולמי בישראל; בימים אלה מפיצה התאחדות התעשיינים את הסקר בין המנהלים הבכירים במשק


00:00 ,23.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יורם בליזובסקי: התאחדות התעשיינים נבחרה ע"י הפורום הכלכלי העולמי - כנס דאבוס, לרכז את סקר מדד התחרות העולמי בישראל; בימים אלה מפיצה התאחדות התעשיינים את הסקר בין המנהלים הבכירים במשק.
 
התאחדות התעשיינים נבחרה ע"י הפורום הכלכלי העולמי, שעורך את כנס דאבוס, לרכז את סקר מדד התחרות העולמי בישראל לשנת 2005 - 2006. בימים אלו מפיצה התאחדות התעשיינים את הסקר בין המנהלים הבכירים במשק שנבחרו בקפידה. כך גילה יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.
 
בליזובסקי ציין, כי סקר התחרות העולמי (הגלובלי) שנערך כל שנה כבר יותר מ-10 שנים ומקיף כ-104 מדינות, נחשב למוביל מסוגו בקביעת מידת התחרותיות של מדינות בעת ביצוע החלטות השקעה של חברות גלובליות. לסקר השפעה רבה בקביעת תדמיתן של מדינות.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים הוסיף, כי הסקר מספק כלי יחודי למספר גורמים: לעסקים – בפיתוח אסטרטגיות עסקיות ובהכוונת החלטות השקעה; לממשלות -בזיהוי מכשולים לצמיחה כלכלית ובסיוע בעיצוב מדיניות כלכלית טובה יותר; לאקדמיה – בניתוח תפיסה כלכלית ועסקית עכשווית, בהשוואה לכלכלות אחרות. כן מספק הסקר כלי לארגונים של החברה האזרחית בלימוד תנאי התחרותיות במדינה בה הם פועלים בהשוואה למדינות אחרות.
 
בליזובסקיהדגיש, כי התאחדות התעשיינים נטלה על עצמה את המשימה בעקבות החשיבות הרבה אותה מייחסים משקיעים זרים ומקבלי החלטות זרים, לדרוגה של ישראל במדד בינלאומי זה. (יצויין כי ישראל דורגה השנה במקום ה-22).
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים מסר עוד, כי השאלות כוללות פרקים על החברה עצמה, הבנות כלליות על הכלכלה, טכנולוגיה, ממשלה והסקטור הציבורי, מוסדות ציבוריים, תשתית, משאבי אנוש, פיננסים ופתיחות, תחרות מקומית, אסטרטגיה ופעילות של החברה, אחריות סביבתית וחברתית וכן שאלות כלליות.