התאחדות התעשיינים מתנגדת לקיצור שבוע העבודה ל-4.5 ימים

נשיא ההתאחדות טוען כי משמעות שבוע עבודה מקוצר היא הפסד כספי למשק של כ-23.8 מיליארד שקל לשנה מתוכם הפסד של 6 מיליארדי שקלים לתעשייה בלבד


00:00 ,27.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא ההתאחדות טוען כי משמעות שבוע עבודה מקוצר היא הפסד כספי למשק של כ-23.8 מיליארד שקל לשנה מתוכם הפסד של 6 מיליארדי שקלים לתעשייה בלבד
 
התאחדות התעשיינים מתנגדת להצעה לקיצור שבוע העבודה ל-4.5 ימי עבודה. כך אמר היום שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בהופיעו בכנס קיסריה שהתקיים בחיפה.
 
ברוש הסביר כי מעבר לשבוע עבודה בן 4.5 ימים יביא להפסד כספי של כ-23.8 מיליארד שקל בשנה למשק, מתוכם ההפסד הכספי לתעשייה יגיע ל-6 מיליארד שקלים (המהווים קרוב ל-2% מפדיון התעשייה). המשמעות היא תוספת של כ-40,000 מובטלים למשק, טען ברוש.
 
הפסד כספי זה לוקח בחשבון את התוספת הכוללת לעלות העבודה שתוטל על המעסיקים בגין מעבר לשבוע עבודה בן 4.5 ימים, וכן את ערכו הכספי של הפסד התפוקה בשל פגיעה בפריון העבודה ובשל אפקט התפוקה השולית הפוחתת בסוף כל יום.
 
ברוש טוען כי קיצור שבוע העבודה במסגרת החוק, פוגע בגמישות שבוע העבודה, המתאפשרת כיום על פי החוק. יצוין כי לא מוכרת לנו בעולם (החותר לגמישות תפעולית), מתכונת כלל משקית של עבודה המוגבלת ל-4-4.5 ימי עבודה בשבוע.
 
ברוש הביע חשש כי קיצור שבוע העבודה יביא לגלישה ל-4 ימי עבודה בשבוע, זאת לנוכח המגבלות בעבודה ביום ו'. בנוסף הביע ברוש חשש כי לפחות חלק מהעובדים ייאלצו לבצע סידורים אישיים על חשבון שעות העבודה, דבר שיפגע ביעילות העבודה. (יצוין, כי כיום מבוצעים מרבית מסידורים אלו ביום שישי, בעת שהילדים נמצאים במסגרת בתי הספר והגנים).
 
ברוש טען כי המעבר לשבוע עבודה בן 4.5 ימים צפוי להביא לעומסים רבים בכל ערוצי ההובלה, הן בנמלי הים והאוויר והן בדרכי התחבורה היבשתיים - בכבישים, זאת במטרה לשמור על קצב והיקף משלוחי הסחורות בתוך הארץ ולחו"ל.
 
ברוש מציין כי יום עבודה מקוצר ביום שישי במגזר היצרני אינו אפקטיבי, זאת בשל העובדה שחלק גדול ממפעלי התעשייה ממוקם במרחק רב מאזור מגורי העובדים. הפעלת מכונות המפעל למשך מספר מצומצם של שעות, עלולה לגרום לבעיות תפעוליות. כניסת השבת בשעה מוקדמת בימי החורף תחריף את הבעיה.
 
נשיא התאחדות התעשיינים סבור, כי למעבר כשלעצמו לשבוע עבודה מקוצר ישנן עלויות מעבר כבדות ביותר.