התאחדות התעשיינים: משתפים פעולה עם הבנק האירופי להשקעות EIB

שיתוף הפעולה עם הבנק האירופי להשקעות עשוי להניב מקור מימון נוסף להלוואות בתנאים מועדפים בהיקף של כ-100 מיליוני דולרים בשנה


00:00 ,10.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שיתוף הפעולה עם הבנק האירופי להשקעות עשוי להניב מקור מימון נוסף להלוואות בתנאים מועדפים בהיקף של כ-100 מיליוני דולרים בשנה
 
פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים ומשנה למנכ"ל אסם השקעות שמסר על כך מעריך, כי שיתוף הפעולה עם הבנק האירופי להשקעות, עשוי להניב מקור מימון נוסף להלוואות בתנאים מועדפים בהיקף של כ-100 מיליוני דולרים בשנה. זאת לשם ביצוע פרויקטי מחקר ופיתוח וחדשנות בתעשייה הישראלית.
 
אין ספק, אומר קימלמן, שבעולם המודרני ההשקעות במחקר ופיתוח ובחדשנות הם המפתח לשיפור היכולת התחרותית ומהווים את הקטליזטור העיקרי לצמיחת חברות.
 
פנחס קימלמן מציין שע"פ מחקר שנעשה על ידי הפורום הכלכלי העולמי (WEF) ישראל מדורגת שישית בעולם בכל הקשור לתחום החדשנות וכן מדורגת כמספר אחד בעולם בהשקעות במחקר ופיתוח המהוות 4.8% מהתוצר.
 
לעומת זאת בסקר שערכה התאחדות התעשיינים עולה שכ-70% ממנהלי הכספים בתעשייה מדווחים על קושי בגיוס אשראי.
 
לדברי פנחס קימלמן, על רקע מחנק האשראי והמשבר הכלכלי העולמי, תקציבים ממשלתיים מוגבלים לתמיכה במו"פ וקושי אוביקטיבי ביכולת לממן השקעות בנכסים בלתי מוחשיים, שיתוף הפעולה של התאחדות התעשיינים עם הבנק האירופאי להשקעות, פותח הזדמנויות חדשות לתעשייה ולמו"פ הישראלי.
 
כי הבנק האירופי להשקעות הוא המוסד הפיננסי המרכזי של האיחוד האירופי ומטרתו "לפעול לקידום אינטגרציה, פיתוח מאוזן ולכידות כלכלית וחברתית" של המדינות החברות בו. כן לפעול למימון פרויקטים ברוח מטרות האיחוד. הבנק מבצע כבר כיום השקעות בישראל, תוך שהוא מצהיר על כוונותיו להרחיב השקעות אלה.