התאחדות התעשיינים: משרד הביטחון "הנציח" את חללי מערכות ישראל בדגלונים מתוצרת סין

רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים, מגלה: משרד הביטחון "הנציח" את חללי מערכות ישראל בדגלונים מתוצרת סין; יותר מ-20 אלף דגלונים הוצבו על קברי החללים בבתי הקברות הצבאיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל


00:00 ,30.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רמזי גבאי מגלה: משרד הביטחון "הנציח" את חללי מערכות ישראל בדגלונים מתוצרת סין; יותר מ-20 אלף דגלונים הוצבו על קברי החללים בבתי הקברות הצבאיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ערב יום העצמאות תשס"ד; קורא למשרד הביטחון לא לחזור יותר על טעות מבישה זו באירועים הבאים, ולהשתמש בדגלונים מתוצרת כחול-לבן בלבד למתן כבוד ממלכתי לנופלים ולמשפחותיהם.

משרד הביטחון "הנציח" את חללי מערכות ישראל בדגלונים מתוצרת סין. כך טוען רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים.

רמזי גילה, כי יותר מ-20 אלף דגלונים מתוצרת סין, הונחו על קברי חללי מערכות ישראל בבתי הקברות הצבאיים ברחבי הארץ, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ערב יום העצמאות תשס"ד, זו השנה השנייה ברציפות. זאת למרות פניות חוזרות ונשנות של איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים אל משרד הביטחון בנושא זה.

רמזי קורא למשרד הביטחון לא לחזור יותר על טעות מבישה זו באירועים הבאים, ולהשתמש בדגלים ובדגלונים מתוצרת כחול-לבן בלבד כדי לתת כבוד ממלכתי לנופלים ולמשפחותיהם, אפילו אם המחיר גבוה מעט מאלו המיוצרים במזרח הרחוק.

רמזי טוען, כי כפי שאין לעלות על הדעת שמדינות אחרות יציבו דגלים שלא מהייצור המקומי על קברי חייליהם שנהרגו, על אחת כמה וכמה על מדינת ישראל להקפיד יתר על המידה בנושא רגיש זה.

יו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים מביע תמהה האם הצבת דגלון מדינת ישראל המיוצר בסין, על קברי הנופלים במערכות ישראל הוא אכן, "ביטוי כבוד ממלכתי לנופלים, וביטוי נאות להשתתפות המדינה ברחשי ליבן ותחושת האובדן של המשפחות השכולות, האלמנות והיתומים", כפי שנאמר בהודעת דובר משרד הביטחון.