התאחדות התעשיינים מברכת על הפחתת הריבית

נשיא ההתאחדות צביקה אורן: "זהו צעד חשוב להפחתת שער השקל. במקביל על בנק ישראל להגביר את התערבותו במסחר במט"ח"


09:38 ,25.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן בירך על החלטת בנק ישראל להפחית את הריבית לחודש מרץ.

 

לדברי אורן, "מדובר בהחלטה אחראית ושקולה, הלוקחת בחשבון שיקולי צמיחה ותעסוקה לצד שמירה על יציבות מחירים. החלטה זו צפויה להוביל להפחתת שער השקל, דבר שיעזור לתעשייה המקומית לשפר את כושר התחרות ולהתמודד ביתר הצלחה בשווקים הבינלאומיים. במקביל יש להגביר את קצב רכישות המט"ח, בכדי לבלום את מגמת התיסוף, הגובה מחיר כבד מהיצואנים ומהיצרנים המקומיים".

 

"מאז יולי 2012 התחזק השקל בכ-12%, שיעור תיסוף שהינו מהגבוהים בעולם בתקופה זו. על כן, בהתאחדות התעשיינים קוראים להמשיך במגמת הפחתת הריבית, עד לשיעור של 0.25%, שתביא לסגירת פער הריבית מול גוש האירו ותסייע לרסן את זרמי המט"ח לישראל, המעצימים את מגמת התיסוף. בנוסף, הפחתת הריבית תסייע להוזלת עלויות האשראי למגזר העסקי כולו, בעיקר לעסקים הקטנים והבינוניים".

 

אמר יו"ר מכון היצוא רמזי גבאי: "ההחלטה על הורדת הריבית הינה צעד נכון ומתחייב, על רקע התהליך המתמשך של התחזקות השקל מול הדולר ועל רקע הקיפאון בייצוא וההאטה הכלכלית במשק. הפחתת הריבית תצמצם את פערי הריבית בין ישראל לבין השווקים המפותחים. צמצום הפערים חשוב לשינוי המגמה של שער החליפין. אני תקווה שמהלך זה וצעדים אחרים עליהם הכריזו לאחרונה שרי האוצר והכלכלה בנוגע לסיוע לייצואנים, יהוו בסיס טוב לשינוי המגמה בייצוא.

 

"אין ספק כי הנגידה ערה לבעיות הייצואנים וזהו צעד הכרחי במטרה לסייע להם. כולי תקווה כי משרדי האוצר, הכלכלה ובנק ישראל ישלבו ידיים וינקטו בצעדים נוספים הנדרשים לסיוע לייצוא הישראלי".