התאחדות התעשיינים: לבטל לאלתר את המכס של 12% על יבוא לבידים

חיים הרמן לאיתן רוב: תעשיית הלבידים בישראל כמעט ואינה פועלת עוד ואינה זקוקה עוד להגנה; טוען - ביטול המכס יוזיל את מחירי הרהיטים וישפר את כושר התחרות בחו"ל, תוך קליטת מאות עובדים נוספים בענף


00:00 ,16.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חיים הרמן לאיתן רוב: תעשיית הלבידים בישראל כמעט ואינה פועלת עוד ואינה זקוקה עוד להגנה; טוען - ביטול המכס יוזיל את מחירי הרהיטים וישפר את כושר התחרות בחו"ל, תוך קליטת מאות עובדים נוספים בענף.
 
יש לבטל לאלתר את המכס של 12%, על יבוא לבידים – מכס הפוגע בתעשיית הרהיטים הישראלית ומפלה אותה לרעה לעומת מדינות אחרות. כך טוען חיים הרמן, יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברות סימונס וסילי – מערכות שינה בע"מ, במכתב לאיתן רוב, ראש מנהל הכנסות המדינה.
 
במכתבו טוען חיים הרמן, כי תעשיית הלבידים בארץ כמעט ואינה פועלת עוד כתוצאה מסגירתו הסופית של מיזם לבידי ישראל.
 
יצור הלבידים בארץ, אומר חיים הרמן, הינו זניח כיום ומתבסס על מפעל אחד בלבד המעסיק כמה עשרות עובדים, זאת לעומת יצור לבידים של 80 מליוני דולרים בשנת 97' והעסקתם של 800 עובדים.
 
לפיכך, טוען יו"ר איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים אין עוד סיבה "להעניש" תעשייה שלמה שמחזור מכירותיה מגיע לכ-4.65 מיליארד שקל בשנה ומעסיקה כ-9,800 עובדים, בהטלת מכס על יבוא לבידים המשמשים חומר גלם מרכזי בתעשייה זו.
 
חיים הרמן טוען, כי ביטול המכס על הלבידים יביא לשיפור כושר התחרות של תעשיית הרהיטים הישראלית, יצמצם את יבוא הרהיטים מחו"ל ויסייע לפיתוח תעשיית הריהוט בארץ. כן יביא הדבר להוזלת המחירים לצרכן בשל הירידה בעלויות היצור, לקליטת מאות עובדים נוספים בענף ולשיפור כושר התחרות בחו"ל.
 
הוא הדגיש, כי תעשיית הרהיטים בישראל, רובה ככולה הינה תעשייה המשלמת מיסים בהיקף של מאות מליוני שקלים בשנה לאוצר המדינה. מיסים, שללא ספק, יהיו גבוהים יותר מהכנסות המכס על לבידים מיובאים.