התאחדות התעשיינים : כ- 70 מפעלי הלבשה העבירו בשנה האחרונה לחו"ל פעילויות יצור

כ- 70 מפעלי הלבשה העבירו בשנה האחרונה לחו"ל פעילויות יצור, זאת כדי להוריד עלויות ולהתמודד בהצלחה בשוק המקומי מול היבוא הגואה מהמזרח הרחוק בעיקר


00:00 ,21.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
רמזי גבאי מגלה: כ- 70 מפעלי הלבשה העבירו בשנה האחרונה לחו"ל פעילויות יצור בעיקר בשל היבוא מהמזרח הרחוק; מאות עובדי טקסטיל יפגינו מחר מול הכנסת במאבקם נגד היבוא הפרוע מהמזרח הרחוק; בדיקה עדכנית מגלה: ב- 45% ממפעלי הטקסטיל חלו ירידות של 50% - 100% במכירות לשוק המקומי כתוצאה מכך; בשנה וחצי האחרונות פוטרו 5,500 עובדים בענף

כ- 70 מפעלי הלבשה העבירו בשנה האחרונה לחו"ל פעילויות יצור, זאת כדי להוריד עלויות ולהתמודד בהצלחה בשוק המקומי מול היבוא הגואה מהמזרח הרחוק בעיקר. כך גילה רמזי גבאי,יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים.

רמזי מסר כי מאות עובדי טקסטיל, מעשרות מפעלים מכל רחבי הארץ, מדימונה בדרום ועד לישובי הדרוזים בצפון, יפגינו מחר (21 באוקטובר) מול הכנסת, במאבקם נגד היבוא הפרוע מהמזרח הרחוק. בעת ההפגנה תקיים ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של חה"כ אברהם פורז, דיון מיוחד בנושא החשש לקיומה של תעשיית הטקסטיל בשל היבוא מהמזרח הרחוק.

רמזי קרא לממשלה ולכנסת להגביל את יבוא הטקסטיל וההלבשה מהמזרח הרחוק הפוגע בעשרות מפעלי טקסטיל ישראליים, ובכך למנוע פיטוריהם של מאות עובדים בענף. הוא ציין כי מראשית 2001 ועד היום פוטרו יותר מ- 5,500 עובדים בענף.

רמזי מסר כי בדיקה עדכנית בקרב יותר מ- 20 מפעלי טקסטיל מגלה כי בין 15% ל- 25% ממפעלי הטקסטיל וההלבשה בארץ ספגו ירידה של בין 50% ל- 80% מהמכירות לשוק המקומי בשל היבוא המאסיבי מהמזרח הרחוק.

מרבית המפעלים הללו צמצמו את מצבת כוח- האדם שלהם בשיעורים שבין 15% ל- 30% , זאת ע"י פיטורי עובדים שנפלטו מיידית למעגל האבטלה.

רמזי מדגיש כי מהבדיקה העדכנית עולה שבמידה והממשלה תחליט על הטלת מכסים בשיעור של 15% - 20% ו- או הטלת מכסות על היבוא מסין, מרבית המפעלים יגדילו את תפוקתם לשוק המקומי, ובעקבות כך יחזרו למצבות כוח האדם שהיו בתחילת שנת 2001. המשמעות- פתיחה של מאות מקומות עבודה חדשים שנסגרו בעבר.

יצויין כי היבוא מסין מגיע בחודשים האחרונים לשיאים חדשים של 5 מליוני פריטי לבוש לחודש. המשמעות היא, אומר רמזי, יבוא אבטלה מסין, על חשבון העובדים הישראלים.