התאחדות התעשיינים: יש לתת מענקים מוגדלים למפעלים באזור עוטף עזה

יורם בליזובסקי קורא לממשלה להעניק מענקים על השקעות שיבצעו לצורך מיגון, פטור מלא מארנונה לתקופה מוגדרת ועוד. ההתאחדות קוראת להרחיב את רשימת הישובים הנכללים תחת הגדרת "יישובי קו עימות"


00:00 ,11.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יורם בליזובסקי קורא לממשלה להעניק מענקים על השקעות שיבצעו לצורך מיגון, פטור מלא מארנונה לתקופה מוגדרת ועוד. ההתאחדות קוראת להרחיב את רשימת הישובים הנכללים תחת הגדרת "יישובי קו עימות"
 
לקראת הדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא הסיוע לישובים העוטפים את עזה, קוראת התאחדות התעשיינים לממשלה ולכנסת להעניק שורת הטבות לעשרות המפעלים המצויים באזור זה.
 
יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, טוען כי בשל הפגיעה הקשה בתעשייה באזור עוטף עזה, יש לפעול מיידית לחיזוק התעשייה במקום.
 
לצורך כך מציעה התאחדות התעשיינים לממשלה ולוועדת הכספים של הכנסת לנקוט בפעולות הבאות: מתן מענק על השקעות שיבצעו מפעלי תעשייה לצורך מיגון - להקניית ביטחון ותחושת ביטחון לעובדי המפעלים ולבעליהם, מימון מלא של מיגון מוסדות ציבור (בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים וכדומה), מתן פטור מלא מתשלומי הארנונה לתושבים ולתעשייה לתקופה מוגדרת, מתן מענקים מוגדלים למפעלי התעשייה באזור או למפעלים חדשים שיוקמו באזור.
 
במסגרת חוק עידוד השקעות הון: 30% מענק למפעלי התעשייה במסגרת חוק עידוד השקעות הון, כפי שהיה נהוג בעבר לאזורים שהוגדרו כקו עימות.
 
במסגרת מסלול התעסוקה יוענקו מענקים בגובה של עד 3,000 ₪ לעובד לחודש (במקום 2,000 ₪ כיום), עבור כל עובד חדש שייקלט במפעל.
 
אישור מחדש של "תקנות מס הכנסה (הנחות במס ביישובים מסוימים ובהיאחזויות נח"ל), התשל"ח-1978" והתאמתה לאזור שדרות ועוטף עזה – תקנה זו הקנתה בעבר הטבות מס למפעלים הפועלים בישובים אלה, ולפני כשנתיים בוטלה.
 
העמדת מסגרת הלוואות אטרקטיבית בערבות מדינה למפעלי האזור, פיצוי בגין כל נזק ישיר ועקיף שייווצר במפעל, במידה וייפגע, העמדת פוליסת ביטוח ייחודית למפעלים בעוטף עזה, בפרמיות סבירות ועוד.
 
לדעת התאחדות התעשיינים, בעקבות העובדה שהישובים אשר נפגעים כיום מירי הקסאמים באזור עוטף עזה הנם רבים מאלו אשר מוגדרים כישובים ב"קו עימות" כיום, יש להרחיב את רשימת הישובים הנכללים תחת הגדרה זו, כך שתכיל את כל הישובים הנמצאים ברדיוס של לפחות 15 ק"מ מרצועת עזה. הדבר אמור גם לגבי המפעלים המצויים ברדיוס זה.