התאחדות התעשיינים חתמה על הסכם למתן שירותי מימון למפעלים

נחתם הסכם שת"פ עם חברת כלל מימון פקטורינג למתן שירותי מימון בתנאים מועדפים לכ-2,000 מפעלים החברים בהתאחדות


00:00 ,20.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נחתם הסכם שת"פ עם חברת כלל מימון פקטורינג למתן שירותי מימון בתנאים מועדפים לכ-2,000 מפעלים החברים בהתאחדות

 
לטענת פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים ומשנה למנכ"ל כספים באסם השקעות, סובל המשק הישראלי בחודשים האחרונים ממגמה הולכת וגוברת של מחנק אשראי. לדבריו, הבנקים מקשיחים עמדות ועל אף העובדה שבנק ישראל מוריד את הריבית, הבנקים מגדילים את המרווחים שלהם ואינם משרשרים את הורדת הריבית לבעלי העסקים ולחברות. קימלמן מדגיש כי גם היכולת לגייס אשראי באמצעות אג"ח הפכה להיות בלתי אפשרית לאור המצב השורר כיום בשוק ההון.
 
על פי נתוני התאחדות התעשיינים כ-37% מהתעשיינים סובלים ממצוקת אשראי חמורה בתעשייה ובניסיון למצוא מענה חלקי וזמני למצוקה זו הודיעה התאחדות התעשיינים כי היא חתמה על הסכם שת"פ עם חברת כלל מימון פקטורינג למתן שירותי מימון לכ-2,000 מפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים, בתנאים מועדפים.
 
קימלמן ציין כי להערכתו, מצוקת האשראי החמורה במגזר העסקי בכלל ובתעשייה בפרט, תביא בשנת 2009 לגידול של כ-25% בעסקאות הפקטורינג בישראל, ולהסתכם בכ-10 מיליארדי שקלים.
 
יצוין כי עסקאות הפקטורינג הסתכמו בשנת 2008 ביותר מ-8 מיליארד שקלים. זאת לעומת 6 מיליארד שקלים, בשנה שקדמה לה.
 
קימלמן מדגיש כי חברי התאחדות התעשיינים ייהנו מתנאים מועדפים בעת קבלת שירותי מימון מחברת כלל מימון פקטורינג. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים בשנה לכל תעשיין שיקבל שירות מכלל פקטורינג.
 
יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים מציין כי הענפים שהינם צרכני שירותי הפקטורינג המשמעותיים ביותר בתעשייה הינם: ענפי הפלסטיק, האלקטרוניקה, מוצרי מתכת וחקלאות ומוצרים לחקלאות.
 
במסגרת עסקת הפקטורינג, כלל מימון פקטורינג -החברה המספקת את שירות הפקטורינג, רוכשת את החובות הפתוחים של לקוחותיה, ומקדימה את התשלום מהחייבים בשיעור של עד 85% מגובה החוב. בכך הופכת עסקת האשראי לעסקת מזומן. לאחר שרכשה את החוב, חברת הפקטורינג נוטלת על עצמה את הסיכון של אי פירעון החוב ומשחררת את הספק מגביית החוב. עם גביית החוב מעבירה החברה לספק את יתרת החוב.
 
שלומי שריד, מנכ"ל כלל מימון פקטורינג, ציין כי יוזמת התאחדות התעשיינים תסייע למפעלים רבים במימון ההון החוזר שלהם. לדבריו "בתקופה הנוכחית, בה מצוקת האשראי גבוהה וקיים ביקוש עודף למקורות מימון, שירות הפקטורינג הוא מימון זמין, נוח ואטרקטיבי מאוד לחברות המוכרות בארץ ומייצאות לחו"ל".