התאחדות התעשיינים: חודשה הנסיגה ביבוא חומרי גלם לתעשייה

בשליש הראשון של השנה חלה ירידה ריאלית של 5% - הסתכם ב-5.6 מיליארד דולרים; נירה שמיר: זה מהווה סימן מדאיג להמשך ההאטה בצמיחת התעשייה גם בחודשים הקרובים


00:00 ,01.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בשליש הראשון של השנה חלה ירידה ריאלית של 5% - הסתכם ב-5.6 מיליארד דולרים; נירה שמיר: זה מהווה סימן מדאיג להמשך ההאטה בצמיחת התעשייה גם בחודשים הקרובים.
 
חודשה הנסיגה ביבוא חומרי הגלם לתעשייה. בשליש הראשון של השנה (בחודשים ינואר-אפריל 2005), חלה ירידה ריאלית של 5% ביבוא זה, שהסתכם ב-5.6 מיליארדי דולרים, זאת לעומת הרבעון הקודם. כך מסרה נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, על סמך ניתוח רבעוני של יבוא הסחורות.
 
שמיר מציינת, כי הירידה ביבוא חומרי גלם לתעשייה עולה בכנה אחד עם ההאטה בתעשייה בחודשים אלו. לדעתה, נסיגה זו מהווה סימן מדאיג שעלול לבשר על המשך ההאטה בצמיחת התעשייה, גם בחודשים הקרובים.
 
שמיר מציינת, כי הנסיגה המחודשת ביבוא חומרי הגלם לתעשייה חלה לאחר גידול מהיר של כ-8% ברבע האחרון אשתקד, והקיפה את רובן המכריע של התשומות.
 
מניתוח יבוא חומרי הגלם לתעשייה שערכה התאחדות התעשיינים ע"פ ענפים מתברר כי בשליש הראשון של השנה חלה ירידה ריאלית של 21% ביבוא חומרי גלם לתעשיית העץ בהשוואה לרבע האחרון של 2004 והוא הסתכם ב-96 מליוני דולרים; ירידה של 10.5% נרשמה ביבוא התשומות ברזל ופלדה שהסתכמו ב-416 מליוני דולרים; ירידה של 6% נרשמה ביבוא בדים וחוטים שהסתכם ב-229 מליוני דולרים; ירידה של 12.5% חלה בשליש הראשון של השנה ביבוא מוצרי מזון גולמיים שהסתכמו ב-345 מליוני דולרים; ירידה של 4% חלה ביבוא חומרי גלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה שהסתכם ב-2.02 מיליארד דולרים; ירידה של 3% נרשמה בשליש הראשון של השנה ביבוא כימיקלים שהסתכם ב-959 מליוני דולרים וביבוא התשומות גומי ופלסטיק חלה ירידה של 0.5% והוא הסתכם ב-542 מליוני דולרים.
 
ביבוא המתכות האל ברזליות חל בשליש הראשון של השנה גידול של 7.5% והוא הסתכם ב-236 מליוני דולרים; ביבוא חומרי גלם לתעשיית הנייר חל בשליש הראשון של השנה גידול של 7% לעומת הרבע האחרון אשתקד, והוא הסתכם ב-235 מליוני דולרים.
 
שמיר מציינת כי ביבוא מכונות וציוד בשליש הראשון של השנה, חלה ירידה של 3.5% לעומת הרבע האחרון אשתקד והוא הסתכם ב-1.7 מיליארדי דולרים.
 
שמיר מציינת כי הדבר מצביע על האטה צפויה בצמיחת המגזר העסקי.