התאחדות התעשיינים: המפעלים הקטנים נמצאים במצב קשה ביותר

מניתוח חצי שנתי של החברות התעשייתיות הקטנות הנסחרות בבורסה: המפעלים הקטנים נמצאים במצב קשה ביותר- שחיקה של 14% בהון העצמי; ירידה של 6% במכירות וירידה של 9% ברווח הגולמי


00:00 ,18.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
מניתוח חצי שנתי של החברות התעשייתיות הקטנות הנסחרות בבורסה: המפעלים הקטנים נמצאים במצב קשה ביותר- שחיקה של 14% בהון העצמי; ירידה של 6% במכירות וירידה של 9% ברווח הגולמי

המפעלים הקטנים נמצאים במצב קשה ביותר. במחצית הראשונה של השנה, חלה הרעה במרבית המדדים – הן במדדי מכירות וריווחיות והן בסעיפי התזרים והמאזן, כאשר בולטת השחיקה בהון העצמי. כך עולה מניתוח הדו"חות הכספים של החברות התעשייתיות הקטנות הנסחרות בבורסה שערכה התאחדות התעשיינים בשיתוף עם איגוד התעשייה הקיבוצית.

התאחדות התעשיינים מציינת כי החברות הבורסאיות הן החזקות יותר מבין החברות הקטנות והבינוניות. כך שיש להניח שמצבן של החברות הקטנות שאינן נסחרות בבורסה קשה עוד יותר.

נירה שמיר, מנהלת המחלקה למחקר כלכלי ואסטרטגיה בהתאחדות התעשיינים שמסרה על כך ציינה כי מדובר בניתוח דו"חות הכספים של 79 חברות תעשייתיות קטנות, אשר מחזור מכירותיהן השנתי של כל אחת מהן מגיע עד ל- 120 מליון ש"ח. ההשוואה היא בין הדו"חות כספים במחצית הרשונה של 2002, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שמיר הוסיפה כי היקף המכירות הכולל של חברות אלו הגיע במחצית הראשונה של השנה ל- 2.2 מיליארד ש"ח.

עוד מתברר מניתוח הדו"חות הכספים החצי שנתיים כי מכירות החברות הקטנות הנסחרות בבורסה ירדו במחצית הראשונה של השנה ב- 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והרווח הגולמי שלהן ירד ב- 9% לעומת המחצית הראשונה של 2001.

שמיר מציינת כי מהניתוח מתברר עוד שתזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברות התעשייתיות הקטנות ירד בששת החודשים הראשונים של השנה ב- 83% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בסכום אפסי, ההשקעות ירדו ב- 12% , וסך המאזן ירד ב- 7% לעומת המחצית הראשונה של 2001.

עוד עולה מניתוח של התאחדות התעשיינים כי הרכוש הקבוע של חברות אלה ירד במחצית הראשונה ב- 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הרכוש השוטף ירד ב- 12% , ההון העצמי קטן ב- 14% והחוב גדל ב- 6% לעומת המחצית הראשונה אשתקד.

בחברות אלו, מציינת שמיר, הסתכם הרווח התפעולי בסכום אפסי.