התאחדות התעשיינים הישראלית והתאחדות התעשיינים האתיופית חתמו על הסכם לשת"פ כלכלי ותעשייתי

שני הצדדים מתחייבים לשיתוף פעולה במטרה לייצא למדינות שלישיות; בשבעת החודשים הראשונים של השנה גדל היצוא של ישראל לאתיופיה ביותר מפי 10 והסתכם ב-6.3 מליוני דולרים


00:00 ,18.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שני הצדדים מתחייבים לשיתוף פעולה במטרה לייצא למדינות שלישיות; בשבעת החודשים הראשונים של השנה גדל היצוא של ישראל לאתיופיה ביותר מפי 10 והסתכם ב-6.3 מליוני דולרים.

התאחדות התעשיינים הישראלית והתאחדות התעשיינים האתיופית חתמו אתמול (17/9) על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ותעשייתי בין הצדדים. ההסכם נחתם בבית התעשייה בת"א. על ההסכם חתמו מר מוחמד נור סני, סגן נשיא התאחדות התעשיינים האתיופית ויורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.

סגן נשיא התאחדות התעשיינים האתיופית הגיע לארץ עם משלחת בת 10 אנשים הכוללת גם את נשיא לשכת המסחר האתיופית, מר ברהן מווה.

ע"פ ההסכם, הצדדים מתחייבים לייסד מערכת מידע קבועה בכל ארגון במטרה לחזק את הסחר ושיתוף הפעולה בין התעשיות הישראלית והאתיופית. שני הארגונים יעודדו שיתופי פעולה בינהם, וכן יעודדו ביקורים של אנשי עסקים משתי המדינות.

שני הארגונים ידאגו להפצת מידע בכל הקשור לאפשרויות השקעה בכל אחת מהמדינות ומדיניות הסחר בין המדינות.

כן יפעלו הצדדים לקידום ביקורים של משלחות תעשייתיות ואנשי עסקים משתי המדינות. הצדדים התחייבו לפעול לשיתוף בין תעשיות ישראליות ואתיופיות במטרה לייצא למדינות שלישיות.

שני הצדדים יפעלו לקדם חילופי מידע בתחום המחקר והפיתוח התעשייתי ויישום יוזמות תעשיות וטכנולוגיות.

יצויין כי בשבעת החודשים הראשונים של השנה גדל היצוא הישראלי לאתיופי ביותר מפי 10 והסתכם ב-6.3 מליוני דולרים. היבוא גדל ביותר מ-50% והסתכם ב-12.8 מליוני דולרים.