התאחדות התעשיינים הגישה את עמדתה בנוגע לחוק עידוד השקעות הון - מסלול תעסוקה

אורי יהודאי: התאחדות התעשיינים הגישה למשרד האוצר, למשרד התמ"ת ולמשרד רוה"מ את עמדתה בנוגע לחוק עידוד השקעות הון - מסלול תעסוקה; דורש - מסלול תעסוקה - יעוגן בחוק; היעד - תוספת של 10,000 עובדים לשנה בתעשייה בפריפריה במהלך השנים 2005 - 2007


00:00 ,25.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אורי יהודאי: התאחדות התעשיינים הגישה למשרד האוצר, למשרד התמ"ת ולמשרד רוה"מ את עמדתה בנוגע לחוק עידוד השקעות הון - מסלול תעסוקה; דורש - מסלול תעסוקה - יעוגן בחוק; היעד - תוספת של 10,000 עובדים לשנה בתעשייה בפריפריה במהלך השנים 2005 - 2007

התאחדות התעשיינים הגישה למשרד האוצר, למשרד התמ"ת ולמשרד רוה"מ את המלצותיה בכל הנוגע לחוק עידוד השקעות הון - מסלול תעסוקה בפריפריה. כך אמר אורי יהודאי, יו"ר התאחדות התעשיינים בחיפה והצפון ויו"ר הצוות לחוק לעידוד השקעות הון מטעם נשיאות התאחדות התעשיינים. יהודאי מכהן גם כנשיא פרוטארום.

יהודאי טוען כי התאחדות התעשיינים דורשת שמסלול תעסוקה יעוגן במסגרת חוק לעידוד השקעות הון מסלול תעסוקה וכי אם תיושם ההצעה יקלטו 10,000 עובדים לשנה בתעשייה בפריפריה, בשנים 2005 - 2007.

יהודאי מציין כי התאחדות התעשיינים ממליצה שהתמיכה במסגרת מסלול זה, תינתן באזורי עדיפות לאומית א' וב', בגין הקמה, הרחבה או העתקת מפעל.

עוד ממליצה ההתאחדות כי התמיכה המירבית למפעל בגין כל עובד תעמוד על 20% מעלות העבודה או 2,000 שקל לחודש, הנמוך מביניהם, כאשר עלות העבודה תחושב עפ"י השכר ברוטו בתוספת 30%. תקרת התמיכה הכוללת במפעל במסגרת מסלול תעסוקה, על-פי הצעת התאחדות התעשיינים, תעמוד על 24% מהיקף ההשקעה.

התאחדות התעשיינים דורשת, אומר יהודאי, כי תקופת התמיכה תינתן ל-5 שנים, כאשר במהלך התקופה ניתן להחליף עובדים, ובלבד שתישמר מכסת העובדים שבגינם ניתנה התמיכה. על פי המלצת התאחדות התעשיינים - מינימום מספר העובדים לסיוע הוא - 20 עובדים להקמה של מפעל ו-15 עובדים או 15% מכוח העבודה במפעל - להרחבת המפעל - הנמוך מביניהם.

התאחדות התעשיינים דורשת כי משך קליטת העובדים יהיה תוך שנה ממועד ההפעלה של המפעל.

יהודאי מציין כי התאחדות התעשיינים מציעה, כי מתכונת ההפעלה ובחינת הזכאות להשתתפות במסלול התעסוקה, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, תהיה באמצעות ועדה, ולא כמוצע בהצעת האוצר והתמ"ת בשיטה של מכרז. בנוסף, יש צורך בועדת ערר. כאשר יש לצרף לוועדה נציג ציבור כמקובל במרכז ההשקעות ובועדות השונות של המדען הראשי.

עוד דורשת התאחדות התעשיינים, כי המקור התקציבי לסיוע במסלול תעסוקה לא יהיה על חשבון תקציב המענקים בחוק עידוד השקעות הון.

התאחדות התעשיינים רואה את חוק עידוד השקעות הון - מסלול התעסוקה כמסלול שמטרתו לעודד צמיחה וקליטת עובדים, ובכך לצמצם את האבטלה בישראל, עם מיקוד ודגש על השקעות בפריפריה. החוק ייתן מענה לאותם מפעלים שלא יעמדו בקריטריון המחמיר של היצוא, ונהנו עד היום מהחוק הקיים. מפעלים אלו מעסיקים יותר מ-50% מהמועסקים באזורי פיתוח א' וב', ולכן, על-מנת לפתור את בעיית האבטלה הגבוהה באזורים אלו, יש לעודד את המפעלים לבצע השקעות בפריפריה ולא במרכז הארץ ולקלוט עובדים נוספים במקומות מוכי אבטלה, אומר יהודאי.

על-מנת ליצור יציבות וודאות יש לעגן את מסלול התעסוקה כחוק, שתוקפו זהה לתוקפו של חוק עידוד השקעות הון, טוענת התאחדות התעשיינים.