התאחדות התעשיינים: בשנת 2004 - יגדל יצוא התוכנה ב-10%

עמירם שור: תעשיית התוכנה מתאוששת - לאחר 3 שנים של ההאטה - בשנת 2004 - יגדל יצוא התוכנה ב-10%, המכירות לשוק המקומי יגדלו ב-3%, ו-300 עובדים יקלטו בענף; צפויים לקום השנה כ-30 סטארט-אפים חדשים בתחום התוכנה.


00:00 ,05.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמירם שור: תעשיית התוכנה מתאוששת - לאחר 3 שנים של ההאטה - בשנת 2004 - יגדל יצוא התוכנה ב-10%, המכירות לשוק המקומי יגדלו ב-3%, ו-300 עובדים יקלטו בענף; צפויים לקום השנה כ-30 סטארט-אפים חדשים בתחום התוכנה.

תעשיית התוכנה מתאוששת וחוזרת למסלול של צמיחה, לאחר 3 שנים של ההאטה. בשנות 2004 יגדל יצוא התוכנה ב-10% לעומת שנת 2003 ויגיע לכ-2.95 מיליארד דולר. כך מסר עמירם שור, יו"ר ארגון בתי התוכנה בהתאחדות התעשיינים.

שור ציין, כי המכירות של התוכנה לשוק המקומי יגדלו השנה ב-3% לעומת אשתקד ויגיעו ל- 925 מיליוני דולרים. זאת לאחר 3 שנים רצופות של ירידה במכירות לשוק המקומי, (ירידה מצטברת של 11%). סך כל מכירות ענף התוכנה יגדלו השנה בכ-8% ויסתכמו ב-3.875 מיליארד דולרים.

הסיבות לאופטימיות הנן הצורך של לקוחות קיימים בארץ ובחו"ל לשדרג את מערכות המחשוב שלהם, לאחר שהפעילות האינטנסיבית האחרונה בתחום זה הייתה רק לקראת שנת 2000, (באג 2000). סיבה נוספת הינה סמני התאוששות בשוק ההיי-טק בעולם בכלל, ובארה"ב בפרט - השווקים המסורתיים של צרכני התוכנה.

שור הוסיף, כי השנה יקלטו בענף התוכנה כ-300 עובדים חדשים - מהווה גידול של 2% לעומת אשתקד. סה"כ יעסיק הענף השנה כ-13,300 עובדים. יצויין כי מדובר בשינוי מגמה לאחר ירידה מתמשכת מאז שנת 2000 (בה הועסקו כ- 14,500 איש בענף).

יו"ר ארגון בתי תוכנה בהתאחדות התעשיינים, מעריך, כי השנה צפויות לקום כ- 30 חברות סטארט-אפ בתחום התוכנה.

שור ציין, כי בשנת 2003 גדל יצוא ענף התוכנה ב-5% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם ב-2.68 מיליארד דולרים. המכירות לשוק המקומי ירדו אשתקד ב-5% לעמת השנה שקדמה לה והסתכמו ב-900 מיליוני דולרים. סך מכירות ענף התוכנה עלו בשנת 2003 ב-2% לעומת 2002 והסתכמו ב-3.58 מיליארד דולרים.

שור הוסיף, כי מתוך כ-150 סטארט - אפים שהוקמו בשנת 2003
50% היו בענף התוכנה. 20 בתי תוכנה נסגרו אשתקד - מהווים כ-15% מכלל חברות ההיי טק שנסגרו באותה שנה.

יו"ר ארגון בתי תוכנה בהתאחדות התעשיינים מסר, כי 4 חברות התוכנה המובילות בשנת 2003 היו חברת פורמולה שמכירותיה הסתכמו בשנת 2003 ב-367 מיליוני דולרים - גידול של 29% לעומת שנת 2002; חברת מרקיורי שמכירותיה הסתכמו אשתקד ב- 506 מיליוני דולרים. גידול של 26% לעומת שנת 2002; חברת צ'קפוינט שמכירותיה הסתכמו אשתקד ב-432 מיליוני דולרים - גידול של 1.3% לעומת השנה שקדמה לה; חברת אמדוקס שמכירותיה הסתכמו ב-1.483 מיליארד דולרים - ירידה של 8% לעומת שנת 2002.