התאחדות התעשיינים: בשליש הראשון של 2004 גדל יצוא הפלסטיקה והגומי ב- 13%

צבי ימיני, יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי: בשליש הראשון של 2004 - נקלטו 400 עובדים; היצוא גדל בכ-13% והמכירות לשוק המקומי בכ-3.5%; סקר מגלה - 10% ממפעלי הפלסטיקה והגומי מתכוונים לרכוש או להקים מיזמים משותפים עם חברות בחו"ל ב-3 השנים הקרובות


00:00 ,21.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
צבי ימיני, יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי: בשליש הראשון של 2004 - נקלטו 400 עובדים; היצוא גדל בכ-13% והמכירות לשוק המקומי בכ-3.5%; סקר מגלה - 10% ממפעלי הפלסטיקה והגומי מתכוונים לרכוש או להקים מיזמים משותפים עם חברות בחו"ל ב-3 השנים הקרובות; 5% - 10% ממפעלי הפלסטיקה חידשו הסחר עם הפלשתינאים; קורא למפעלי הפלסטיקה והגומי להשכיל ולהשתמש בתקציב של 5 מליון שקל אשר יועד במשרד התמ"ת לפיתוח עיצוב תעשייתי.
 
בענף הפלסטיקה והגומי נקלטו בשליש הראשון של השנה (חודשים ינואר - אפריל 2004), 400 עובדים, יצוא הפלסטיקה והגומי גדל ב-12.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-520 מליון דולר והמכירות לשוק המקומי גדלו ב-3.5% והסתכמו ב-530 מליון דולר. כך מסר צבי ימיני, יו"ר איגוד הפלסטיקה הגומי בהתאחדות התעשיינים ויו"ר צ.א.ג.
 
ימיני ציין, כי בחודשים ינואר - אפריל 2004 גדלו סה"כ מכירות ענף הפלסטיקה והגומי ב-7.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו     ב-1.05 מיליארד דולרים. יבוא הציוד להשקעה גדל בתקופה הנזכרת     ב-18.5% והגיע ל-32 מליון דולר. צריכת חומרי הגלם לתעשיית הפלסטיקה גדלה ב-5.6% והגיעה ל-300 מליון דולר.
 
ימיני קורא למפעלי הפלסטיקה והגומי להשכיל ולהשתמש בתקציב של 5 מליון שקל אשר יועד במשרד התמ"ת לפיתוח עיצוב תעשייתי. זהו פרוייקט בניהולו וביוזמתו של יוחנן לוי, משנה למנכ"ל משרד התמ"ת, התורם להגדלת היתרון התחרותי של התעשייה הישראלית בשוקי חו"ל.
 
ימיני מעריך, כי מכירות הפלסטיקה והגומי לשוק המקומי, יגדלו בשנת 2004 כולה בכ-8% ויסתכמו בכ-1.8 מיליארד דולר. זאת לאחר גידול של 10% אשתקד. יצוא הענף יגדל השנה בכ-13% ויסתכם בכ-1.45 מיליארד דולר. זאת לאחר גידול של 18% אשתקד. סה"כ המכירות יגדלו השנה בכ-10% ויסתכמו בכ-3.3 מיליארד דולר. זאת לאחר גידול של 14% אשתקד.
 
יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים מסר, כי מסקר שערך לאחרונה האיגוד מתברר כי 10% ממפעלי הפלסטיקה והגומי (כ-30 מפעלים) מתכוונים לרכוש או להקים מיזמים משותפים עם חברות בחו"ל ב-3 השנים הקרובות; 5% - 10% ממפעלי הפלסטיקה (כ-20 מפעלים) חידשו לאחרונה את קשרי המסחר שלהם עם הפלשתינאים. עם זאת, בסה"כ ישנה ירידה של 65% במכירות הפלסטיקה והגומי לרשות הפלשתינית בהשוואה לתקופה שלפני פרוץ האינתיפאדה  (ספט' 2000), אז הגיע היקף הסחר לכ-130 מליון שקל בשנה.