התאחדות התעשיינים במגעים לרכישת חשמל למפעלים מדוראד בהיקף מצומצם

דוראד: החברה תמכור ללקוחותיה חשמל שתייצר בתחנת כוח פרטית. התחנה - בהספק 800 מגה-ואט - תוקם מדרום לאשקלון


00:00 ,16.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות התעשיינים צפויה לחתום על רכישת חשמל מרוכזת מחברת דוראד בהיקף של 400 מגה-ואט - כך אמר אתמול נשיא ההתאחדות, שרגא ברוש. לדבריו, מדובר ברכישה קטנה יחסית לצריכת החשמל של מפעלי התעשייה, מכיוון שדוראד אינה יכולה בשלב זה לספק יותר חשמל.

ברוש אמר כי ההתאחדות תחלק את החשמל בין המפעלים אשר יצטרכו להמשיך ולהתבסס גם על החשמל של חברת החשמל. לדבריו, החשמל מדוראד יהיה זול בשיעור של 10%-5% מהחשמל של חברת החשמל. ברוש הוסיף כי ההתאחדות בוחנת רכישות נוספות מרוכזות שיוזילו עלויות לתעשיינים, והכוללות ציוד משרדי ורכב ליסינג, וכי ההתאחדות מבררת אם באפשרותה לספקם, בהנחה שהתעשיינים אינם יכולים לקבלם שלא באמצעותה. לדבריו,

ההתאחדות מעוניינת להעניק לחברים בה שירותים מרוכזים בהוזלה כדי להגדיל את הכדאיות להצטרף לשורותיה.

יצרנית החשמל הפרטית דוראד אישרה אתמול כי החברה מנהלת מו"מ לחתימת הסכם עקרונות עם התאחדות התעשיינים, ולפיו יוכלו תעשיינים שיבקשו זאת לקנות ממנה חשמל בתנאים נוחים ובמחיר תחרותי. עם זאת סירבה דוראד לאשר את דברי ברוש, ולפיהם תעניק לתעשיינים הנחות של 10%-5% מתחת לתעריפי חברת החשמל.

בנוסף הכחישה דוראד בתוקף פרסום שלפיו, בכוונתה לקנות חשמל מחברת החשמל ולמוכרו בהוזלה לחברי התאחדות התעשיינים. דוברת דוראד מסרה כי לידיעה זו אין כל שחר, וכי דוראד תמכור ללקוחותיה רק חשמל שתייצר בתחנת הכוח הפרטית אשר אותה תקים מדרום לאשקלון.

דוראד, אשר בעלי המניות בה הם הקבלן ואיש העסקים אורי דורי, אדלקום וקצא"א (לקבוצת דלק אופציה להשקיע בתחנה) וחברת ההנדסה והתעשייה הטורקית זורלו, קיבלה משר התשתיות דאז, אביגדור ליברמן, רישיון להקמת תחנת כוח פרטית. התחנה, בהספק של 800 מגה-ואט, תפעל באמצעות גז טבעי שאותו יספק מיזם חיפושי הגז ים תטיס.

לפי התכנון, תחנת הכוח של דוראד תחל בייצור חשמל ב-2007, אך לוח הזמנים עשוי להשתנות. ההשקעה בתחנת הכוח נאמדת ב-0.5 מיליארד דולר. לדוראד יש הסכמי עקרונות למכירת חשמל לקיבוצים ולמשרד הביטחון; החברה נמצאת במו"מ לחתימת הסכמים דומים עם תנובה ומקורות.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי החברה תומכת בכניסת יצרנים פרטיים למשק החשמל, אך משוכנעת שבתנאים שוויוניים יוכח כי החשמל שהיא מספקת ללקוחותיה זול ואמין. עוד נמסר כי תעריפי החברה נקבעים על ידי הרגולטור של משק החשמל, רשות החשמל, והחברה אינה רשאית לתת הנחות ללקוחות מועדפים.

מקורות במשק החשמל אמרו כי רשות החשמל תפעל לאפשר לחברת החשמל להתחרות ביצרנים הפרטיים גם במחיר החשמל.