התאחדות התעשיינים אישרה קוד אתי להתנהגות תעשיינים נציגי ציבור

שאול קוברינסקי: נשיאות התאחדות התעשיינים אישרה קוד אתי להתנהגות עובדיה ותעשיינים נציגי הציבור שלה, בכל הנוגע להגבלים עסקיים. נשיאות התאחדות התעשיינים אישרה לאחרונה קוד אתי להתנהגות עובדיה ותעשיינים


00:00 ,09.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שאול קוברינסקי: נשיאות התאחדות התעשיינים אישרה קוד אתי להתנהגות עובדיה ותעשיינים נציגי הציבור שלה, בכל הנוגע להגבלים עסקיים.

נשיאות התאחדות התעשיינים אישרה לאחרונה קוד אתי להתנהגות עובדיה ותעשיינים המשמשים נציגי הציבור שלה בתפקידים שונים בהתאחדות התעשיינים, בכל הנוגע להגבלים עסקיים. כך מסר שאול קוברינסקי, יו"ר הוועדה להגבלים עסקיים בהתאחדות התעשיינים.

מטרתו של הקוד האתי היא מתן דגש לנציגי הציבור של התאחדות התעשיינים למנוע במפגשים השונים, "להתחכך" עם הנושאים האסורים על פי חוק ההגבלים העסקיים.

קוברינסקי ציין, כי קוד האתי ממליץ כי – עובדי התאחדות התעשיינים ותעשיינים המשמשים נציגי הציבור שלה, לא ידונו, לא יחליפו מידע ולא ישתמשו בפגישה או בשיחה בנושאים הבאים: מחירי מוצרים של חברה ספציפית, שינויים במחירים, הפרשי מחירים, הנחות, הוצאות, תנאי אשראי, מדיניות קביעת מחירים וכד'. כן לא ידונו על נתונים של חברה בדבר הוצאות ייצור, תפוקה, מלאי, מכירות וכד'. כן לא ידונו במדיניות תמחור, רמות מחירים, שינויי מחירים, הפרשי מחירים וכד'.

קוברינסקי ציין, כי הקוד האתי אותה אישרה נשיאות התאחדות התעשיינים ממליץ גם כי עובדי התאחדות התעשיינים ותעשיינים נציגי ציבור בארגון, לא ידונו בנושאים כגון חרם ושיתופי פעולה עסקיים בין מתחרים; תוכניות של חברה בדבר הפצה או שיווק של מוצרים מסויימים כולל תחומי גאוגרפיים או לקוחות. כן לא ידונו בשינויים ביצור בתפוקה או במלאי. קוברינסקי הדגיש, כי הקוד האתי ממליץ כי התעשיינים המשמשים נציגי הציבור של התאחדות התעשיינים ועובדי ההתאחדות לא ידונו בהצעות מחיר שנתנה חברה למוצרים ספציפיים, מדיניות קביעת הצעות מחיר, נושאים הקשורים ללקוחות או ספקים וכל נושא אחר שיש לו או עשוייה להיות לו השלכה על התנהגות מתחרים בשוק.

כן ממליץ הקוד האתי כי עובדי התאחדות התעשיינים ותעשיינים נציגי הציבור שלה, לא ידונו בכל עניין הקשור במכרזים כגון הגשת הצעה למכרז, הימנעות מהגשת הצעה למכרז, תיאום הצעות וכד'.

יצויין כי כללי הקוד האתי של התאחדות התעשיינים נקבעו בסיוע ובתיאום עם עו"ד אלדד כורש ממשרד עו"ד עמית, פולק, מטלון ושות' המשמשים כיועצים המשפטיים של התאחדות התעשיינים לענייני הגבלים עסקיים.