התאחדות העשיינים: המשק היה יכול לחסוך 50 מליון ש"ח נוספים בהפעלת שעון הקיץ

בעקבות אישור ועדת הפנים להנהגת שעון הקיץ, משה כהן: אילו ועדת הפנים של הכנסת היתה מקבלת המלצת התאחדות התעשיינים, להפעלת שעון הקיץ לאורך כל השנה, המשק יכול היה לחסוך כ-50 מליוני שקלים נוספים


00:00 ,20.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות אישור ועדת הפנים להנהגת שעון הקיץ, משה כהן: אילו ועדת הפנים של הכנסת היתה מקבלת המלצת התאחדות התעשיינים, להפעלת שעון הקיץ לאורך כל השנה, המשק יכול היה לחסוך כ-50 מליוני שקלים נוספים.
 
המשק יכול היה לחסוך כ-50 מליוני שקלים נוספים כתוצאה מהקטנת הוצאות החשמל במשק, אילו היתה מתקבלת המלצת התאחדות התעשיינים להפעיל את שעון הקיץ לאורך כל השנה. כך טוען משה כהן, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל יהודה רשתות פלדה, בעקבות אישור ועדת הפנים של הכנסת להפעיל באופן קבוע את שעון הקיץ לתקופה של כ- 170 ימים בשנה בממוצע.
 
כהן מנמק זאת בשל החסכון היומי הממוצע של כ-0.44% מצריכת החשמל – תאורה ומזוג אויר – בממוצע רב שנתי; בנוסף לכך, טוען כהן כי צפוייה תועלת נוספת למשק מאימוץ הצעת ההתאחדות בזכות הגדלת התפוקה הלאומית והפריון של העובדים במפעלי התעשייה והמשק כולו; הפחתת מספר תאונות הדרכים; שיפור ברווחתם של העובדים ושיפור באיכות החיים המתבטא בשעות עבודה ובשעות הפנאי. מדובר בחסכון נוסף שעל פי הערכה יכול להגיע לעשרות מליוני שקלים נוספים בשנה.
 
עם זאת, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים מציין, כי המשק צפוי לחסוך בהוצאות החשמל כ-35 מליוני שקלים בהפעלת שעון הקיץ כפי שקבעה ועדת הפנים של הכנסת ומליוני שקלים נוספים מהגדלת התעסוקה והפריון וכו'.