השר שמחון: נחזור לגדל את שבעת המינים

לדברי השר דרושה היערכות תלת שנתית להתמודדות החקלאות עם משבר המים הקשה. הוסיף: יידרש קיצוץ של 50-100 מיליון קוב נוספים מדי שנה בהקצאות המים לחקלאות


00:00 ,14.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי השר דרושה היערכות תלת שנתית להתמודדות החקלאות עם משבר המים הקשה. הוסיף: יידרש קיצוץ של 50-100 מיליון קוב נוספים מדי שנה בהקצאות המים לחקלאות
 
שר החקלאות, שלום שמחון, אומר כי משבר המים ישנה את פניה של החקלאות הישראלית ויביא לחזרה לגידול שבעת המינים, המתאימים לאקלימה של הארץ, וצורכים פחות מים בהשוואה לגידולים אחרים, במיוחד מטעי נשירים.
 
שמחון התייחס לעקירת מטעי התפוחים ברמת הגולן, ואמר כי בשנים הבאות ייעקרו עשרות אלפי דונמים של מטעים, וכי דרושה הערכות תלת שנתית, החל משנת 2009, להתמודדות החקלאות הישראלית עם המשבר הקשה. לדבריו, יידרש קיצוץ של 50-100 מיליון קוב נוספים מדי שנה (נוספים ל-55% המוטלים על החקלאות כבר עתה החל משנת 2000).
 
עם זאת אמר שמחון כי בשנת 2013, כאשר מתקני ההתפלה יעבדו במלואם, על פי התחזית, צפויים להיווצר עודפי מי קולחין איכותיים, שייווצרו בשל השימוש העירוני במי ההתפלה, ואז תתאפשר חזרה לגידולים צורכי מים. למעשה, החקלאות תקלוט את עודפי המים ותחזור לגידולים שונים. 
 
בין המינים החסכוניים במים- זית, גפן, רימון.
 
אתמול פרש שמחון בפני הממשלה הצעה להטיל על כל הערים הממוקמות לאורך החוף, בהן חיפה, נתניה, חדרה, תל אביב, בת ים, אשדוד, אשקלון, להקים בתחום המוניציפלי שלהן מתקני התפלה, שיספקו מים לתושבי העיר, דבר שיכפיל וישלש את יכולתה של מדינת ישראל להתפיל מים מהים בלוח זמנים קצר ביותר.