השר ישי חנך היום בשנז'ן את המשרד הכלכלי של התמ"ת

סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי בעיר ההיטק שנז'ן: "ישראל אטרקטיבית עבור משקיעים סינים בשל מערך הסכמי הסחר שלה ובשל קרבתה לשווקי אירופה"


00:00 ,17.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי בעיר ההיטק שנז'ן: "מלבד ליתרון הטכנולוגי העצום של ישראל, ישראל אטרקטיבית עבור משקיעים סינים גם בשל מערך הסכמי הסחר שלה ובשל קרבתה לשווקי אירופה"
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, פתח היום בשנז'ן סמינר עסקי נוסף בו לקחו חלק חברי המשלחת העסקית הנלווים אליו ואנשי עסקים סינים מהאזור. כן נועד השר ישי עם ראש עירית שנז'ן זו זונצנג'.
 
שנז'ן היא מרכז האלקטרוניקה של סין. העיר ממוקמת בחלקה הדרומית של פרובינציית גואנגדונג המונה כ-90 מיליון תושבים וגובלת בהונג קונג. איזור זה כולל את הערים הגדולות ביותר בסין ומהווה חוד החנית של הכלכלה הסינית מאז פתיחתה למערב בשנות ה-80.
 
מינהל סחר חוץ בתמ"ת מציין כי שנז'ן הפכה בשנים האחרונות למרכז הסיני לתעשיות התקשורת וההייטק בכללן, ולמעשה למרכז עולמי בתחום זה. מסיבה זו החליט משרד התמ"ת לפתוח את נציגותו השנייה בסין בעיר זו.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי חנך היום בשנז'ן את המשרד הכלכלי של התמ"ת לקידום השת"פ. המשרד ממוקם בפארק ההייטק בשנז'ן ויאוייש ע"י נציג המשרד, דני טל, שיהיה הנציג הכלכלי השני של ישראל בסין.
 
השר ישי חתם במהלך ביקורו (לפני יומיים) עם שר הסחר הסיני מזכר לשתוף פעולה שבמסגרתו הוכרז פארק ההיטק של שנז'ן כזרוע ביצוע להסכם המו"פ.
 
ראש העיר שנז'ן בירך את השר ישי על הבחירה של משרד הסחר בפארק ההייטק של שנז'ן כגוף שמולו יתבצע שתוף הפעולה הטכנולוגי בין ישראל לסין. "שנז'ן מבחינתו היא המקום הנכון לשת"פ מסוג זה", אמר השר ישי.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, אמר במהלך הסמינר העסקי שהתקיים בשנז'ן כי מדובר בתקופה שחברות סיניות נמצאות בתהליך התרחבות לשווקים זרים, לא רק בצורת מכירות אלה גם בפתיחת מתקני יצור, מיזוגים ורכישות. על מנת להתגבר על מכסות ומכסים מתחילות חברות סיניות ליצר קרוב יותר לשוקי היעד שלהן. בין היתר, קיימת פעילות סינית בירדן ובמצרים.
 
השר ישי מציע לבחון שילוב ערך ישראלי במוצרים אלו על מנת להכניסם למסגרת הסכמי אזורי סחר חופשי השונים של ישראל. "מלבד ליתרון הטכנולוגי העצום של ישראל ישראל אטרקטיבית עבור משקיעים סינים גם בשל מערך הסכמי הסחר שלה ובשל קרבתה לשווקי אירופה" – אמר השר ישי.