השר התמ"ת מינה את יעקב פרי לעמוד בראש מועצה מייעצת לרשפ"ת

תפקיד המועצה לייעץ לרשפ''ת לפי בקשתה בנושאים הנוגעים למדיניות, גיבוש יעדים ומטרות בתחומי פעולתה של הרשפ"ת ובכל נושא אחר הקשור לתחומי פעולתה של הרשפ"ת


00:00 ,10.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

תפקיד המועצה לייעץ לרשפ''ת לפי בקשתה בנושאים הנוגעים למדיניות, גיבוש יעדים ומטרות בתחומי פעולתה של הרשפ"ת ובכל נושא אחר הקשור לתחומי פעולתה של הרשפ"ת
 
בהתאם להחלטת הממשלה, מינה שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, מועצה מייעצת לרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ''ת). בראש המועצה יעמוד יעקב פרי, יו"ר בנק מזרחי טפחות.
 
תפקיד המועצה לייעץ לרשפ''ת לפי בקשתה בנושאים הנוגעים למדיניות, גיבוש יעדים ומטרות בתחומי פעולתה של הרשפ"ת ובכל נושא אחר הקשור לתחומי פעולתה של הרשפ"ת. על פי החלטת הממשלה תחליף המועצה המייעצת שני גופים ציבוריים שליוו את פעולת הרשפ''ת עד כה ועדה ציבורית ונשיאות הרשפ"ת.
 
בראש המועצה יעמוד כאמור יעקב פרי וחבריה יהיו שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת; אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא; יהודה שגב, מנכ"ל התאחדות התעשיינים; ליאור אגאי, ראש מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר; אודי שני, ראש סיב"ט במשרד הביטחון; אהרון מרמורש, ראש מנה"ר במשרד הביטחון;מיכה מייקסנר, מנכ"ל מרכבים; ד"ר אהוד גנני, מנכ"ל רבינטקס; ד"ר אופירה איילון, מוסד שמואל נאמן בטכניון; פרופ' אריה רייך, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן; ד"ר בנימין דוידסון, מנהל בית חולים אסף הרופא; גב' מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר כי החשיבות של רכש גומלין היא אדירה לכלכלה הישראלית, והיא פוטנציאל לייצור מקומות תעסוקה חדשים וחיזוק תעשייה כחול-לבן. השר ציין כי הוא מחויב לפעילות המצוינת שנעשית ברשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרדו, "שהצליחה לשמר ולייצר בשנה האחרונה אלפי מקומות עבודה חדשים, ולמנוע זליגה של ייצור לחו"ל".
 
מנכ''ל הרשפ''ת, בינה בר-און, הודיעה כי בעזרת רכש הגומלין ושיתוף הפעולה התעשייתי, נוצרים בארץ בכל שנה אלפי מקומות עבודה, נפתחים שווקים חדשים לתעשייה הישראלית ומועברים ארצה מידע וטכנולוגיות עדכניים וכן מושקעים סכומי כסף גדולים במחקר ופיתוח.  
 
בר-און מסרה כי בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2009 הושגו התחייבויות לרכש גומלין מ-86 חברות בהיקף מצטבר של כ-221 מיליון דולר. מתוך כך, הושגו התחייבויות מ-36 חברות בתחום הביטחוני בהיקף של כ-69 מיליון דולר ומ-50 חברות בתחום האזרחי בהיקף של כ-152 מיליון דולר.
 
כמו כן, יתרת ההתחייבויות למימוש עומדת על כ-820 מיליון דולר, מתוכן כ-225 מיליון דולר של חברות אמריקאיות, כ-548 מיליון דולר של חברות אירופאיות וכ-42 מיליון של חברות אסיאתיות.
 
בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2009 נרשמו מימושים בהיקף של 461 מיליון דולר מ-49 חברות,  מתוך כך, נרשמו מימושים בהיקף של כ-378 מיליון דולר בתחום הצבאי וכ-83 מיליון דולר בתחום האזרחי. חלק נכבד של המימושים מתבצע במפעלים בפריפריה.
 
בין החברות שדיווחו על מימוש התחייבויותיהן ניתן למנות את Navistar שרכשה שמשות ממוגנות למשאיות עבור הצבא האמריקאי ממפעל אורן בקיבוץ פלמ"ח צובה, את תאגיד Lockheed Martin שרכש בישראל לראשונה מערכות שליטה ובקרה ימיות ואת Pratt & Whitney שהמשיכה ברכש חלקי מנועים בהיקפים נכבדים.