אתמול הכריזו המארגנים על עשרת העולים לגמר ובכללן 4 החברות הישראליות. 10 הפיינליסטים יקבלו השתתפות חינם בתערוכת FITUR, אחד האירועים המובילים בתעשיית התיירות, המתקיים מדי שנה במדריד. כמו גם אפשרות לעבוד מול מרכז החדשנות החדש של ארגון התיירות העולמי וגלובליה במדריד, המושק ב-FITUR. שווי הפרס מוערך באלפי יורו לכל חברה. מתוך 10 המועמדות תיבחר לאחר מכן אחת שתוציא לפועל פרויקט עסקי עם חברת ״גלובליה״. התחרות מתקיימת זו הפעם הראשונה.
החברות שהגיעו למעמד הגמר הן: REFUNDIT – שמבטיחה לשנות את עולם החזרי המע״מ לתיירים לטובה על ידי מתן יכולת הגשת חשבוניות מהטלפון הנייד, ועל הדרך גם מסייעת לעסקים קטנים לתת החזרים ובכך להתחרות בעסקים הגדולים.
PRUVO – חברה המאפשרת לתייר לשפר את מחירי המלון והטיסות שלו, לאחר שכבר ביצע רכישה.
SeeVooV – סטארט-אפ המאפשר לתכנן מראש ביקור ביעד תיירותי באמצעות המחשת היעדים לתייר מבעוד מועד ו-Howazit - אפליקציה המאפשרת תקשורת ישירה בין נותני השירותים לתייר.
ליאת שחם, הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בספרד: ״ביולי 2018 יזמנו הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בספרד ומכון היצוא סמינר בישראל בו הצגנו יחד עם המארגנים את התחרות לחברות, מה שהביא להירשמות החברות מישראל. חמש מתוכן עלו לשלב חצי הגמר, שהתקיים ב-27.9 בבודפשט ביום התיירות העולמי במסגרת אירוע חצי הגמר קיבלו החברות הישראליות חשיפה מאוד משמעותית מול חברי ארגון התיירות העולמי, עליהם נמנים משרדי התיירות של מדינות העולם. כעת יקבלו העולים לגמר חשיפה בתערוכת תיירות בינלאומית והזדמנות לעבוד עם שחקנים חשובים בתחום״.