השר אולמרט נועד אתמול עם מנכ"ל חברת "נייקי ישראל" ונציגי נייק העולמית

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם מנכ"ל "נייקי ישראל", דניאל בירנבאום, עם האחראי על קשרי חוץ בנייקי אירופה רו מקמילן, והממונה על הרכישות של נייקי אירופה יורגן סטוונוורדן, אשר דיווחו לשר אולמרט כי בשנים האחרונות הגדילה


00:00 ,28.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החברה הודיעה לשר על כוונתה להרחיב פעילותה בישראל

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול עם מנכ"ל "נייקי ישראל", דניאל בירנבאום, עם האחראי על קשרי חוץ בנייקי אירופה רו מקמילן, והממונה על הרכישות של נייקי אירופה יורגן סטוונוורדן, אשר דיווחו לשר אולמרט כי בשנים האחרונות הגדילה החברה את קניותיה בישראל בעיקר במוצרים מתוחכמים.

השר אולמרט ציין במהלך הביקור במשרדי החברה בהרצליה את החשיבות של רכישות נייק בישראל המגיעות לכ-40 מיליון דולר בשנה.

מנכ"ל "נייקי ישראל" דניאל בירנבאום, ציין בפני השר כי ישראל היא היצרן הגדול ביותר של החברה לגרביים ומוצרי "סימלס". המנכ"ל הודיע לשר אולמרט כי בכוונת נייק להרחיב פעילותה בישראל. עוד הוסיף מנכ"ל "נייקי ישראל" כי נייקי, כחברת הספורט הגדולה בעולם, בחרה בישראל כשותף אסטרטגי לפיתוח וייצור חלק מקטגוריות המוצרים עתירות הטכנולוגיה.

השר אולמרט אמר לנציגי החברה כי הוא מקווה שחברת נייק תמשיך להגדיל את קניותיה בישראל ותרחיב פעילותיה עם שותפים אסטרטגים בישראל.

חברת "נייקי ישראל" נוסדה בשנת 2001 והיא חברת בת של נייקי העולמית (עד לאותה שנה יוצגה החברה בארץ על ידי זכיין מקומי). בחברה מועסקים 30 עובדים. לחברת נייקי בארץ 5 חנויות מותג ו-22 חנויות בתוך חנות ובנוסף היא מוכרת לעוד כ-200 חנויות. חברת נייקי העולמית מייצרת בישראל כ-25 מיליון פריטים.

חברת "נייקי ישראל" רוכשת בארץ משלושה מפעלים:

דלתא – הלבשה תחתונה – "סימלס" (ללא תפרים). יו"ר דלתא דב לאוטמן אומר כי "דלתא" גאה להיות ספקית אסטרטגית ל"נייקי" העולמית".

תפרון – הלבשה תחתונה ובגדי ספורט "סימלס". מנכ"ל תפרון יוסי שירן אומרי כי: "תפרון עובדים מאוד הדוק עם נייקי מתוך כוונה לצמיחה ארוכת טווח עד כדי כך שתפרון פתחה משרד ליד מטה נייקי בפורטלנד ארה"ב. טכנולוגיות של תפרון תומכות בפיתוחים עתידיים של נייקי, מה שנותן יתרון על פני ספקים במדינות אחרות בעולם.

גיבור ספורט – בעיקר גרביים (החברה קונה כ-75% מתוצרת המפעל). גדי שלח מנכ"ל גיבור אומר כי "מערכת היחסים שנרקמה בין גיבור לבין נייקי מוכיחה שיש עתיד במדינה גם לתעשיות המסורתיות וכל מי שבא לבקר במפעל חש את פעימות הלב של תעשיות הטקסטיל. אנחנו ההיטקד האמיתי של התעשייה".