השר אולמרט ביקר בחברת מובילאיי המובילה בתחומה בין ענקי תעשיית הרכב העולמית

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, ביקר אתמול במשרדי חברת "מובילאיי" בירושלים על מנת לבחון מקרוב את המיזם שפותח בחברה כדי לצמצם את מספר תאונות הדרכים ואת מספר הנפגעים בנפש


00:00 ,01.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט הביע נכונות לסייע בקישור עם מספר גופים ציבוריים ובכך לתרום את חלקו במניעת תאונות דרכים ובחסכון בחיי אדם

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, ביקר אתמול במשרדי חברת "מובילאיי" בירושלים על מנת לבחון מקרוב את המיזם שפותח בחברה כדי לצמצם את מספר תאונות הדרכים ואת מספר הנפגעים בנפש. חברת "מובילאיי טכנולוגיות ראייה” (MobilEye Vision Technologies) היא חברה מובילה בתחומה בפיתוח שבב המותקן בכלי רכב, המבוסס על מצלמה אחת, שמטרתו להגביר את רמת הבטיחות של הנהג והמודעות שלו לכל המתרחש בכביש.

ראשי חברת "מובילאיי", היו"ר פרופ' אמנון שעשוע והמנכ"ל מר זיו אבירם, הציגו בפני השר את הפיתוח המאפשר למכונית לנסוע בנתיב מבלי לסטות ממנו, ואפילו מונע ממנו סטייה מהנתיב במקרה של הירדמות. עוד מאפשרת המערכת,לאותת לנהג על סטייה מנתיב, לסמן לנהג במידה ונתיב אליו רוצים לעבור אינו פנוי ולהתריע על אי שמירת מרחק, ולפני התנגשות בכלי רכב, הולך רגל או כל מכשול אחר בכביש.

השר אולמרט התרשם מביקורו במשרדי החברה ומנסיעת ההדגמה המיוחדת שנערכה עבורו ברכבו, לאחר שהמערכת הותקנה בו, שמדובר במייזם מיוחד ויוצא דופן העשוי להשפיע מאד על צימצום משמעותי בהיקף תאונות הדרכים בעולם.

השר התעניין במוצר ה- AFTER MARKET שפותח בחברה לפיו קיימת אפשרות להקדים את השוק ולהתקין את מערכת מובילאיי בכלי רכב של חברות וגופים ציבוריים ואחרים תוך התאמתם לצרכים הספיציפיים של הלקוח, אין ספק שהדבר יתרום להרחבת היכולת הטכנית והמעשית של הפיתוח שתתאפשר ע"י בדיקה מקיפה של המוצר בזמן אמת.

השר אולמרט הביע נכונות לסייע בקישור עם מספר גופים ציבוריים ובכך לתרום את חלקו במניעת תאונות דרכים ובחסכון בחיי אדם.

מחקרים ברחבי העולם הצביעו על שלושה סוגי תאונות הנפוצים ביותר - מעבר בין נתיבים, כניסה מאחורה וירידה מנתיב. על פי מחקרים אלה, בהינתן לנהג עוד חצי שניה של התרעה, ייחסכו 60% מתאונות אלה. בהינתן לנהג שניה וחצי, יחסכו כ-90% מתאונות אלה. הטכנולוגיה המהפכנית של "מובילאיי" מעניקה לנהג את ההתרעה המוקדמת וכך יכולה לסייע במניעת תאונות ובחסכון בנפש וברכוש. ניסויים שנערכו בארה"ב ושאשרו ע"י משרד התחבורה האמריקאי, הראו כי השימוש במערכת המספקת לנהג התרעות לפני אירוע תאונה יכול להפחית את מספר תאונות הדרכים בכ-85%.