השר אהוד אולמרט הורה לקדם הקמת אזור תעשיה חדש בחבל שלום

שר התעשיה, המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, הנחה את ראשי מינהל מקרקעי ישראל לזרז הוצאת המכרז לפיתוח התשתיות באזור התעשיה החדש "אבשלום" בלב חבל שלום


00:00 ,15.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי: אזור התעשיה החדש "אבשלום" יוכל לקלוט מפעלים שנפלטו מ"ארז"

שר התעשיה, המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, הנחה את ראשי מינהל מקרקעי ישראל לזרז הוצאת המכרז לפיתוח התשתיות באזור התעשיה החדש "אבשלום" בלב חבל שלום. בימים הקרובים יצא המכרז לשלב א' של אזור התעשיה בעלות של כמיליון וחצי שקל. על פי הערכה עבודות התשתית יתחילו בתוך שלושה חודשים, במהלך חודש אוקטובר.

ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, אמר שאזור התעשיה "אבשלום" יוקם בין הישובים אבשלום ודקל. שלב א' של התוכנית הוא בהיקף של 25 דונם ובהתאם לקצב קליטת המפעלים יוחלט על ביצוע השלבים הבאים. השטח הכולל שהוקצה לאזור התעשיה מגיע ל-200 דונם.

לדברי נעמתי, אזור התעשיה "אבשלום" יוכל לקלוט מפעלים שנפלטו מ"ארז". המפעלים שיוקמו באזור התעשיה בחבל שלום יהנו מסל הטבות, שיכלול מענקים בשיעור של 24% ממרכז ההשקעות במשרד התעשיה והמסחר, הנחות בארנונה ובהיטל הביוב למועצה האזורית ועלות הקרקע הנמוכה. לדבריו, המועצה נמצאת במגעים עם מספר יזמים המעונינים להקים מפעלים באזור התעשיה וכן עם תושבים ממושבים באשכול, המפעילים בתי מלאכה בתחומי הישובים ומעונינים להרחיב אותם ולהוציא אותם אל מחוץ לישובים.

על פי התוכנית, יוקמו באזור התעשיה מפעלים לעיבוד תוצרת חקלאית. לצד מפעלי התעשיה יפתח מרכז שרותים לתושבי חבל שלום שיכלול סופרמרקט אזורי, מוסך מרכזי ומחסנים.

ראש המועצה האזורית אשכול ציין שהקמת אזור התעשיה היא במסגרת התוכנית האסטרטגית לפתח בחבל שלום מקומות תעסוקה נוספים לחקלאות, בתחומי התירות והתעשיה. על פי הערכה באזור התעשיה "אבשלום" ובשרותים שיפתחו סביבו יועסקו כחמישים עובדים.