השלמת הקמת המקטע הצפוני של מערכת הולכת הגז הטבעי

הקבינט החברתי כלכלי, בראשות ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט, החליט בישיבתו היום לפעול להשלמת המקטע הצפוני של מערכת הולכת הגז הטבעי המחבר למערכת את אזור חיפה, אלון תבור והגליל המערבי ולאפשר תחילת אספקת גז טבעי לצרכנים בתוואי זה ובסמוך אליו, לא י


00:00 ,29.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הקבינט החברתי כלכלי, בראשות ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט, החליט בישיבתו היום לפעול להשלמת המקטע הצפוני של מערכת הולכת הגז הטבעי המחבר למערכת את אזור חיפה, אלון תבור והגליל המערבי ולאפשר תחילת אספקת גז טבעי לצרכנים בתוואי זה ובסמוך אליו, לא יאוחר מיום ה- 31.12.2007.
 
המקטע הצפוני עתיד לקום לצורך חיבור צרכנים בתוואים המחברים את אזור חיפה, אזור אלון תבור מכיוון תחנת הכח חגית ואזור הגליל המערבי. המקטע הצפוני ישרת את האינטרס הלאומי בהיבט של חיבור גז טבעי לתחנות הכוח ולמפעלי תעשיה באזור ובמיוחד בהיבט של הפחתת רמת פליטות המזהמים באזור חיפה.
 
כן החליט הקבינט להטיל על שר התשתיות הלאומיות, שר הפנים והשר לאיכות הסביבה, לעשות ככל הנדרש, כל אחד בתחומו ובכפוף לסמכויותיו, על מנת להוציא לפועל את ההחלטה, ובין היתר להטיל על שר הפנים להביא לאישור את תוכנית המתאר הארציות הרלוונטיות של המקטע הצפוני עד לחודש יוני 2006, תוך מתן עדיפות לקידום, תכנון, אישור וביצוע המקטעים היבשתיים המובילים לחיפה ולאלון תבור ובמקביל, להמשיך בקידום תכנון התוואי הימי לחיפה.
 
ריכוז הפעולות והתיאום בין המשרדים כאמור ייעשו על ידי משרד התשתיות הלאומיות.
 
בימים אלו מוקמים חלקים ממערכת ההולכה של הגז הטבעי. המקטע היבשתי המאושר המחבר בין אשדוד לתחנת הכח "חגית" דרך חוף דור מוקם באמצעות חברת החשמל בהתאם להחלטת ממשלה 649 מיום 07.08.2003.
 
התוואי היבשתי, המחבר בין אשדוד לאשקלון דרך תחנות הכח "גזר" ו- "צפית" אמור להיות מוקם במהלך שנת 2006 על ידי חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל שהנה בעלת הרישיון להקמה והפעלה של מערכת ההולכה. בנוסף אמורה החברה לסיים את הקמתו של המקטע הדרומי של מערכת ההולכה מגזר לכיוון רמת חובב וסדום במהלך שנת 2007.