השי לעובד גדל השנה בכ-25% והוא נאמד בכ-400 שקל בממוצע

מבדיקה מדגמית של מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים: ההתאוששות בתעשייה מלווה גם בגידול בשי לעובדים - השי לעובד גדל השנה ערב החג בכ-25% והוא נאמד בכ-400 שקל בממוצע; דוד ארצי מעריך - אם המתנות לחג ירכשו מתוצרת הארץ בלבד - יתווספו כ-1,600 עובדים בתעשייה ובמשק;


00:00 ,13.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מבדיקה מדגמית של מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים: ההתאוששות בתעשייה מלווה גם בגידול בשי לעובדים - השי לעובד גדל השנה ערב החג בכ-25% והוא נאמד בכ-400 שקל בממוצע; דוד ארצי מעריך - אם המתנות לחג ירכשו מתוצרת הארץ בלבד - יתווספו כ-1,600 עובדים בתעשייה ובמשק; שווי המתנות לראש השנה מוערך בכ-1.1 מיליארד שקל.

ההתאוששות בתעשייה מלווה גם בגידול בשי לעובדים - שווי השי לעובד בתעשייה גדל ערב החג השנה בכ-25% לעומת ראש השנה אשתקד והוא נאמד בכ-400 שקל בממוצע. כך עולה מבדיקה מדגמית שערך מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים בקרב כ-35 מפעלים.

מהבדיקה מתברר, כי כ-75% מהמפעלים העניקו ערב החג לעובדיהם תלושי שי (לעומת 70% אשתקד) וכ-25% מעניקים מוצר כחול-לבן בלבד, כמתנה לראש השנה. בין המוצרים הניתנים לעובד ניתן לציין מצעים, חבילות שי, שעון שולחני, מוצרי נוי ועוד.

דוד ארצי, יו"ר מטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן) בהתאחדות התעשיינים שמסר על כך, קרא לציבור העובדים בתעשייה ובמשק, לנצל את תלושי הקנייה לרכישת מוצרים מתוצרת כחול-לבן בלבד.

להערכתו, אם תווי הקניה לחג ינוצלו לקניות תוצרת הארץ בלבד, יביא הדבר לתוספת של כ-1,600 מקומות עבודה בתעשייה ובמשק.

בפנייתו הדגיש ארצי כי לא רק חשוב לרכוש תוצרת ישראלית במצב של אבטלה מתמשכת, אלא כדאי לרכוש תוצרת זו מבחינת המחיר, האיכות והשרות.

שווי המתנות לחג ראש השנה מוערך בכ-1.1 מיליארד שקל, מתוכם
150 מיליון שקל לכלל עובדי התעשייה.

מבדיקה מתברר, בין השאר, כי קבוצת אגיס העניקה לעובדיה תלושי שי לחג בשווי כספי כולל של כ-800 אלף שקלים; חברת תדיראן מוצרי צריכה - רכשה לעובדיה שי לחג תוצרת כחול-לבן בשווי כספי כולל של כ-70 אלף שקל; חברת טלפייר העניקה לעובדיה תלושי שי לחג בשווי כספי כולל של כ-26 אלף שקל; חברת ישקר בע"מ רכשה לעובדיה שי לחג תוצרת כחול-לבן והעניקה תווי שי בשווי כספי כולל של כ-900 אלף שקל; חברת שריונית חסם העניקה לעובדיה תלושי שי לחג בשווי כספי כולל של כ-88,000 שקל; חברת אל-אופ רכשה לעובדיה שי לחג תוצרת כחול-לבן בשווי כספי כולל של כ-114 אלף שקל; חברת רותם אמפרט נגב – רכשה לעובדיה שי לחג תוצרת כחול-לבן והעניקה תווי שי בשווי כספי כולל של כ-1.2 מליון שקל.