הקבינט הכלכלי חברתי אימץ את הצעת שר התמ"ת אהוד אולמרט בדבר הגנה על תיקי רישום תרופות

הקבינט הכלכלי חברתי אימץ אתמול את הצעת מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, מר אהוד אולמרט, בדבר הגנה על תיקי רישום תרופות, זאת בהמשך להמלצות הוועדה הבין-משרדית שדנה בנושא


00:00 ,14.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: החלטה זו תשפר את משטר השמירה על הקניין הרוחני בארץ

הקבינט הכלכלי חברתי אימץ אתמול את הצעת מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, מר אהוד אולמרט, בדבר הגנה על תיקי רישום תרופות, זאת בהמשך להמלצות הוועדה הבין-משרדית שדנה בנושא. השר אולמרט מסר כי החלטה זו תשפר את משטר השמירה על הקניין הרוחני בארץ ותעמיד את ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות והמתוקנות בעולם.

הועדה הוקמה בתאום בין שרי התמ"ת, משפטים בריאות ואוצר, בהמשך לשיחותיהם של השרים אולמרט ולפיד עם עם מזכיר הסחר האמריקאי, במסגרתן הבטיחו לבחון את משטר הקניין הרוחני בישראל. הוועדה הבין-משרדית, בראשותו של ס. מנהל המינהל לסחר חוץ, מר יאיר שירן, בחנה את ההיבטים השונים של הענקת ההגנה ואת ההשפעות הצפויות למשק.

ההמלצות שאומצו בהחלטת הקבינט קוראות למתן הגנה לתקופה של חמש שנים על מידע הנמסר לרשויות הבריאות במסגרת בקשה לרישום ושיווק תכשיר רפואי חדש.

השר אולמרט הוסיף כי ההחלטה מבטאת איזון ראוי בין צרכי מערכת הבריאות וציבור לקוחותיה לבין צרכי יצרני התרופות תוך עמידה בסטנדרטים מקובלים בעולם בתחום הגנה על תיקי רישום תרופות ויצירת אקלים השקעות נוח בישראל.

יחד עם זאת אישרה ועדת השרים סעיף המאפשר להציע תיקונים על פי צורך במקביל למהלכי המו"מ שמנהלת הועדה הבינמשרדית עם נציבות הסחר האמריקאית עד סוף שנה זו.

כמו כן קיבלה וועדת השרים החלטה לבחון את ההיבטים הבינלאומיים של חוק הפטנטים לקראת שינויי חקיקה אפשרית בנושא.

השר אולמרט התבקש להוביל המו"מ הבינמשרדי מול נציב הסחר האמריקאי.