הצרכן הישראלי מעדיף מבצעי "שני מוצרים במחיר אחד"

כ-30% מהצרכנים הישראלים מעדיפים מבצע זה בעוד 28% מעדיפים מבצע "קנה וקבל". כ-2% בלבד ממשקי הבית בישראל נוהגים לערוך את קניות המזון שלהם באמצעות האינטרנט או הטלפון


00:00 ,18.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-30% מהצרכנים הישראלים מעדיפים מבצע זה בעוד 28% מעדיפים מבצע "קנה וקבל". כ-2% בלבד ממשקי הבית בישראל נוהגים לערוך את קניות המזון שלהם באמצעות האינטרנט או הטלפון
 
כ-2% בלבד ממשקי הבית בישראל נוהגים לערוך את קניות המזון שלהם באמצעות האינטרנט. כך נמסר מאיגוד המזון  בהתאחדות התעשיינים, בהסתמך על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.
 
הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
 
עד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים כי הצרכן הישראלי מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקנייה, ומעדיף פחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות.
 
מהסקר, שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, מתברר כי שני המבצעים המועדפים בקניות מזון הם "שני מוצרים זהים במחיר אחד" - אותו מעדיפים 30% מהצרכנים ומבצע "קנה וקבל" בו קונים מוצר אחד ומקבלים מוצר אחר במתנה – מבצע זה מועדף על 28% מהצרכנים.
 
10% מעדיפים את המבצע "קנה מוצר וקבל אפשרות לרכוש מוצר אחר במחיר זול מאוד"; 3% מעדיפים את המבצע בו מקבלים מתנה בעת קנייה מעל סכום מסוים; אחוז דומה מעדיף את המבצע בו מצורפות מתנה למוצר, (ל-17% אין העדפה כלל ו-9% לא ידעו להשיב).
 
עוד מתברר כי מבצע שני מוצרים זהים במחיר אחד מועדף יותר בקרב גילאי 35 - 54, במשפחות בעלות הכנסה גבוהה, בקרב ילידי הארץ, דור שני ובקרב משפחות מרובות.
 
מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר, כי מבצע "קנה וקבל" מועדף יותר בקרב גילאי 18 - 34 ו-35-54, בקרב משפחות מסורתיות, בקרב בעלי השכלה עד תיכונית ובקרב משפחות מרובות ילדים.