הפקק בנמלים גרם להשבתת קווי ייצור במפעל גולן מוצרי פלסטיקה

מנכ"ל מפעל גולן - מוצרי פלסטיקה להתאחדות התעשיינים: הפקק בנמלים גרם להשבתת קווי ייצור במפעל ולהוצאת 35 עובדים לחופשה מאונס; אני נאלץ להטיס מטענים באויר, למרות הגידול הרב בעלויות


00:00 ,30.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל מפעל גולן - מוצרי פלסטיקה להתאחדות התעשיינים: הפקק בנמלים גרם להשבתת קווי ייצור במפעל ולהוצאת 35 עובדים לחופשה מאונס; אני נאלץ להטיס מטענים באויר, למרות הגידול הרב בעלויות.

משה דיין, מנכ"ל מפעל גולן - מוצרי פלסטיקה, שבצפון מסר להתאחדות התעשיינים, כי בעקבות הפקק הקיים עדיין בנמלים והמחסור במכולות ריקות ליצוא, הוא נאלץ להשבית קווי ייצור במפעל שלו. "2 מחלקות שלמות במפעל נעצרו לחלוטין והוצאנו 35 עובדים לחופשה מאונס לשבוע ימים", אומר דיין.

במפעל מועסקים 185 עובדים.

מנכ"ל מפעל גולן – מוצרי פלסטיקה הוסיף, כי עדיין תקועות 40 מכולות בנמלים מסביב, (תורכיה, קפריסין, מצרים ובאיטליה) עם חומרי גלם החיוניים למפעל, זאת בשל הצפיפות השוררת בנמלי ישראל.

עוד אמר, כי כיוון ש-62% ממכירו המפעל מיועדת ליצוא, (המפעל מייצא צנרת מיוחדת מפלסטיק ואלומיניום למים חמים וקרים), הוא נאלץ להמשיך בהטסה אוירית של מטענים לאירופה, ארה"ב וקנדה, זאת בשל דרישת הלקוחות.

המשמעות היא, אומר משה דיין, עלויות גבוהות מאוד להטסת מטענים אלו. הוא ציין, כי ההוצאות העודפות על הובלה האוירית ויבשתית, בגין השביתה האחרונה בנמלים, הסתכמו בכ-1 מליון שקל וכי הנזק הכספי הכולל למפעל הסתכם בכ-4.5 מיליון שקל.