הפגנת חקלאים מול משרד האוצר במחאה על מיסוי העובדים הזרים

אלף חקלאים הפגינו מול משרד האוצר במחאה על מיסוי העובדים הזרים וקיצוץ מספר העובדים. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ומזכיר ארגון מגדלי הירקות עוכבו לחקירה לאחר שניסו לפרוץ לתוך משרד האוצר


00:00 ,31.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אלף חקלאים הפגינו מול משרד האוצר במחאה על מיסוי העובדים הזרים וקיצוץ מספר העובדים. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ומזכיר ארגון מגדלי הירקות עוכבו לחקירה לאחר שניסו לפרוץ לתוך משרד האוצר

אלף חקלאים קיימו היום (יום ראשון, 30 ביוני) הפגנה סוערת מול משרד האוצר בירושלים בתביעה לבטל המיסים החדשים על מעסיקי עובדים זרים ובמחאה על הקיצוץ במספר העובדים בחקלאות. בפני המפגינים הופיעו חברי הכנסת מהלובי החקלאי אבשלום וילן, חיים אורון ואורית נוקד וכן מזכירי ארגוני המגדלים ותנועות ההתישבות.

החקלאים תבעו להפגש עם שר האוצר, בנימין נתניהו, ולהציג בפניו את תביעותיהם. בעיצומה של הפגישה נמסר ממשרד האוצר שהפגישה ללא תתאפשר. בתגובה ניסו החקלאים להתפרץ בכוח למשרד האוצר ונבלמו בידי השוטרים. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר ומזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, עוכבו לחקירה ותעודות הזהות שלהם הוחרמו בידי השוטרים. התעודות הוחזרו להם מאוחר יותר. ההפגנה התפזרה רק לאחר שמנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, הסכים לקבל משלחת של נציגי החקלאים.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, הציג בפגישה עם מנכ"ל משרד האוצר את ארבע דרישות החקלאים, שעמדו בבסיס ההפגנה:
ביטול מס המעסיקים בשיעור של 8% על חקלאים המעסיקים עובדים זרים – מס חדש שנקבע במקביל להפחתת מיסים ומכסים לשאר האוכלוסיה.
השארת נקודות הזיכוי לעובדים הזרים בחקלאות – כפי שנעשה לגבי כל עובד אחר במדינת ישראל.
קביעת מכסת העובדים הזרים על 35 אלף, כפי שהמליצו מדריכי משרד החקלאות, וזאת לעומת 26 אלף לאחר הקיצוץ שעליו החליטה הממשלה
הפסקת הטרטור הבירוקרטי של חקלאים המבקשים לממש את הקצאת העובדים שנקבעה להם. בשל העיכובים הרבים של משרדי הממשלה מספר העובדים בפועל נמוך בהרבה אפילו מהמכסה של 26 אלף שאישרה הממשלה.

מנכ"ל משרד האוצר שמע את התאורים הקשים של החקלאים על המצוקה שבה הם שרויים בגלל המחסור בעובדים ועל עלויות המיסוי הגבוהות. הוא הבטיח לבדוק את דרישות התאחדות חקלאי ישראל ולשוב עם תשובות כבר השבוע.