הסתדרות עובדי המזון במכתב לשרי הממשלה: לא נוכל לעבור לסדר היום על סגירת ענף האווזים

מזכ"ל הסתדרות עובדי המזון, הרצל יאקה, שיגר פנייה לשרי הממשלה לקראת הדיון הצפוי בעתיד ענף האווזים בישראל. במכתבו כותב יאקח שההסתדרות לא תוכל לעבור לסדר היום כאשר מאות עובדים, בעיקר מאזורים מוכי אבטלה כמו אור עקיבא, ג'סר א-זרקא, בנימינה, כפר קאסם ופתח תקווה


00:00 ,27.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכ"ל הסתדרות עובדי המזון, הרצל יאקה, שיגר פנייה לשרי הממשלה לקראת הדיון הצפוי בעתיד ענף האווזים בישראל. במכתבו כותב יאקח שההסתדרות לא תוכל לעבור לסדר היום כאשר מאות עובדים, בעיקר מאזורים מוכי אבטלה כמו אור עקיבא, ג'סר א-זרקא, בנימינה, כפר קאסם ופתח תקווה יצטרפו למעגל האבטלה בתקופה קשה זו.
 
יאקה מציין שענף גידול האווזים כולל 600 משפחות ובכלל זה מגדלי הרבייה, מגדלי האווזים, המפטמים, עובדי המשחטות, מכוני תערובת, וטרינרים, אנשי שיווק בארץ ובחו"ל ועובדים בחברות האריזה וההובלה, יצרני התרופות ומדגרות. הענף יציב ומרויח ומיועד בעיקר ליצוא ליפן ולאירופה. בענף יש השקעות בתשתית בחקלאות ובתעשייה של מאות מיליוני שקלים. אסור לתת לכל אלו לרדת לטמיון!
 
יאקה קורא לשרי הממשלה לתמוך בהצעת החוק של שר החקלאות, ישראל כ"ץ, להעניק ארכה של שלוש שנים להשלמת המחקרים שעורך המדען הראשי במשרד החקלאות להקלה על האווזים בעת הפיטום. יהיה זה חוסר אחריות לסגור ענף מצליח לפני גמר המחקר ופרסום מסקנותיו.
 
ורד אופנהיים, נציגת המאבק של ענף האווזים: "תנו לנו לבחון את השיטות המהפכניות לגידול האווזים שפיתחנו. ישראל היא המדינה המתקדמת בעולם מבחינת שיטות גידול האווזים. כך למשל, האכלת האווזים במזון נוזלי על מנת להקל עליהם את העיכול פותחה בישראל והועתקה על ידי המגדלים בכל העולם. ענף האווזים מתחייב לקבל וליישם כל הנחייה שתתקבל מהשירותים הוטרינרים וליישם את תוצאות המחקרים באופן מידי. שרי הממשלה וחברי הכנסת חייבים לתת הזדמנות למחקר!"