הסכם שת״פ בין לשכת המסחר חיפה ללשכת המסחר של דרום אורל ברוסיה

ההסכם נועד ליצור קשרים כלכליים ומסחריים, לעודד השקעות וחילופי מידע הדדיים וכן מפגשים אישיים וחילופי משלחות סחר. לשכת המסחר של מחוז אורל מייצגת מעל אלף חברות ומפעלים ומעורבת מאד בתהליכי קבלת החלטות בנושאים הכלכליים המרכזיים במחוז


10:00 ,28.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון חתמה על הסכם לשיתופי פעולה עם לשכת המסחר והתעשיה של מחוז דרום אורל, רוסיה. ההסכם נחתם במהלך ביקור של משלחת ממחוז דרום אורל, בראשות השר לפיתוח כלכלי של מחוז דרום אורל, סרגיי סמולניקוב וכללה בכירים מחברות, ארגונים ומוסדות ממשל מהמחוז. עוד השתתפו בביקור המשלחת אדוארד ורטיאנוב,  הנספח הכלכלי בשגרירות רוסיה בישראל,  מיכאל פפה, הקונסול הכללי של רוסיה בחיפה ומשה מנו, קונסול הכבוד של רוסיה בחיפה.

 

על הסכם שיתוף הפעולה חתמו פיודור דגטיארב, נשיא לשכת המסחר והתעשיה של דרום אורל,  ועו"ד ליאור דהאן, חבר נשיאות לשכת המסחר חיפה. ההסכם נועד ליצור קשרים כלכליים ומסחריים, לעודד השקעות וחילופי מידע הדדיים וכן מפגשים אישיים וחילופי משלחות סחר. לשכת המסחר של מחוז אורל מייצגת מעל אלף חברות ומפעלים ומעורבת מאד בתהליכי קבלת החלטות בנושאים הכלכליים המרכזיים במחוז.

 

מחוז דרום אורל נמצא על דרך המשי, צומת סחר מרכזי. יש בו תעשיית מתכת מפותחת – באזור מיוצרים 15% ממוצרי תעשיית המתכת הרוסית, ייצור פיתוח של מכונות חקלאיות ומפעלים פדרליים בתחומי הגרעין והחלל שבהן מפותחות טכנולוגיות למטרות אזרחיות. בשנים האחרונות החלו לשים דגש על פיתוח החקלאות, גידול ועיבוד מוצרי דגן וגידול ירקות בחממות. הנופים, האגמים הרבים וההרים הם בסיס לפיתוח ענפי תיירות. חברי המשלחת גילו עניין בטכנולוגיות ישראליות ובניסיון הישראלי בקידום חברות הזנק (סטרט-אפס).