הסכם שת"פ בין אורקל והמדען הראשי

חברת Oracle והמדען הראשי בתמ"ת יחתמו על הסכם שת"פ להקמת מרכז מצוינות טכנולוגית לחברות Start-up ישראליות; אולמרט: "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מהווה מרכיב אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל"


00:00 ,28.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת Oracle והמדען הראשי בתמ"ת יחתמו על הסכם שת"פ להקמת מרכז מצוינות טכנולוגית לחברות Start-up ישראליות; אולמרט: "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מהווה מרכיב אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל"
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר ונשיאת אורקל העולמית, צפרא כץ יחתמו היום על  הסכם שיתוף פעולה להקמת מרכז מצויינות טכנולוגית לחברות Start-up ישראליות, עם חברת Oracle. ההסכם נחתם במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים, המופעלת על ידי המדען הראשי בתמ"ת.
 
מטרת ההסכם הינה להגביר את התמיכה בחברות סטארט-אפ וביצרניות פתרונות תוכנה (OEMs/ISVs) באמצעות שת"פ עם חברת אורקל. מרכז המצוינות הטכנולוגית החדש יסייע לחברות אלה בפן הטכנולוגי ובנגישות לתשתית המדעית והמחקרית, הן בפן העסקי על-ידי תנאים מסחריים עדיפים ברכישת והפצת תשתיות אורקל והן בסיוע שיווקי על-ידי פתיחת דלתות בין החברות הישראליות לבין נציגי אורקל וחברות מובילות בעולם.
 
על פי ההסכם, חברת אורקל תעניק לחברות הישראליות אשר ייבחרו להשתתף בתוכנית סיוע ותמיכה טכנית בתחומים טכנולוגיים הקשורים בתשתיות מתוצרת אורקלוסיוע בפיתוח אשר יובילו לקיצור משמעותי בזמני פיתוח המוצר שלהן.

פרוייקטים אשר יבוצעו במסגרת זו ויעמדו בקריטריונים שנקבעו על ידי המדען הראשי יהיו זכאים לסיוע כספי אשר יבוא לידי ביטוי במימון חלק מעלויות המו"פ של החברות הישראליות, אשר ישתפו פעולה עם אורקל.
 
לדברי מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים, מסייעת למינוף היכולות הטכנולוגיות וכושר התחרותיות של התעשייה הישראלית. במסגרת התוכנית ניתנת האפשרות לחברות ישראליות לחבור לחברות רב-לאומיות וליהנות מיתרונות הגודל שחברות אלו מציעות הן בתחום המו"פ והן בשלב המסחור שלאחריו".
 
צפרא כץ נשיאת אורקל  העולמית  מציינת כי אורקל משקיעה משאבים רבים בתחום חברות הסטארט-אפ בעולם ובמיוחד בישראל מזה שנים, ורואה בהקמת מרכז המצוינות הזדמנות למינוף הצלחת הפעילות המשותפת עם יצואני התוכנה הישראליים. לדבריה, חתימת ההסכם מהווה אבן דרך חשובה בפעילות אורקל בישראל והמשך ישיר להצלחת השלוחה הישראלית.
 
מרכז המצוינות שמוקם, הינו היחידי מסוגו בעולם ומשקף את החשיבות שרואה אורקל העולמית בתעשיית ההייטק הישראלית.

המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, מציין כי שיתוף הפעולה מושתת על מצב בו הצדדים מועילים ומחזקים אחד את השני ויוצרים יחד מצב של סינרגיזם בו מנוצל השילוב לשיפור כושר התחרותיות של המשתתפים. כך לדוגמא, בעוד שאורקל תגביר את נוכחותה בשוק הישראלי, החברות הישראליות תוכלנה ליהנות מכל אותם יתרונות הקשורים בעבודה עם חברה רב-לאומית כגון אורקל אשר באים לידי ביטוי הן בתחום המו"פ והן במישור הייצורי והשיווקי.
 
ד"ר אופר, מברך את אורקל על הצטרפותה למסגרת השת"פ במו"פ עם חברות רב-לאומיות אשר פועלת במדען הראשי.  
 
Oracle היא הספקית הגדולה בעולם של תוכנות ניהול מידע ארגוניות, עם הכנסה שנתית של 10מיליארד דולר בשנת הכספים 2004, אשר הסתיימה ב-31 במאי 2004. Oracle העולמית פועלת ביותר מ- 145 מדינות ברחבי העולם, לרבות ישראל.