הסכם בין התעשיינים לבנק הפועלים

בנק הפועלים והקרן ההדדית של התאחדות התעשיינים חתמו על הסכם שיסייע לחברי התאחדות התעשיינים לקבל אשראי. היקף ההסכם כ-152 מיליון שקל


00:00 ,08.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בנק הפועלים והקרן ההדדית של התאחדות התעשיינים חתמו על הסכם שיסייע לחברי התאחדות התעשיינים לקבל אשראי. היקף ההסכם כ-152 מיליון שקל
 
בנק הפועלים והקרן ההדדית של התאחדות התעשיינים, חתמו היום על הסכם שיקל על חברי התאחדות התעשיינים את תהליך קבלת האשראי מאת הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים בינוניים. יוזמה משותפת זו תאפשר לתעשיינים רבים יותר, חברי התאחדות התעשיינים, נגישות לקרן אשראי זו, ובכך תתרום ליכולתם להתמודד עם ההאטה הכלכלית ועם מצוקת האשראי ממנה הם סובלים.
 
היקף ההסכם כ- 152 מליון שקל. גובה הלוואה המקסימאלית בקרן האשראי בערבות המדינה, הינו עד 8% מהמחזור השנתי, או עד 16 מליון שקל ללווה התעשיין, הנמוך מביניהם.
 
במסגרת ההסכם, תעמיד הקרן ההדדית של התאחדות התעשיינים לטובת כל תעשיין, החבר בהתאחדות התעשיינים ובקרן ההדדית של המעסיקים, ערבות בשיעור של 20% מגובה הלוואה שאישר הבנק, במסלול של הלוואות בערבות המדינה (70% מגובה ההלוואה הינו בערבות המדינה).
 
יצוין כי בחודש מרס הקימו התאחדות התעשיינים ובנק מזרחי טפחות קרן הלוואות של 200 מיליון שקל בתנאים אטרקטיביים למפעלים בינוניים החברים בהתאחדות התעשיינים. כן העמידו בנק אוצר החייל והתאחדות התעשיינים הלוואות לחברי התאחדות התעשיינים להקלת מצוקת האשראי, בהיקף של עד 320 מיליון שקל.